Tuesday, November 19, 2013

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၏အဓိပၸါယ္

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၏အဓိပၸါယ္ -------------------------ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆိုသည္မွာပါဠိစကားျဖစ္၍ ပဋိစၥ + သံ +ဥပၸါဒ ပဋိစၥ စြဲ၍ သံ ေကာင္းစြာ ဥပၸါဒ ျဖစ္သည္။ အေႀကာင္းကိုစြဲ၍ ေကာင္းစြာျဖစ္ေပ ၚျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ အေႀကာင္းကိုစြဲ၍ေကာင္းစြာျဖစ္ေပ ၚျခင္းဆိုသည္မွာ


-အ၀ိဇၨာတည္းဟူေသာအေႀကာင္းခံေႀကာင့္ ျပဳျပင္မႈ႕သခၤ ါရတရားျဖစ္ေပၚ၏။ -ျပဳျပင္မႈ႕သခၤ ါရဟူေသာအေႀကာင္းခံေႀကာင့္ ၀ိညာဏ္တည္းဟူေသာသိမႈ႕ တရားျဖစ္ေပၚ၏။ -သိမႈ႕၀ိညာဏ္တည္းဟူေသာအေႀကာင္းခံ ေႀကာင့္ နာမ္ရုပ္တည္းဟူေသာတရားျဖစ္ေပၚ၏။ -နာမ္ရုပ္တည္းဟူေသာအေႀကာင္းခံေႀကာင့္ တည္ရာဟူေသာအာယတနတရား (သံသရာခ်ဲ႕ထြင္ေသာတရား)ေျခာက္ပါ းျဖစ္ေပၚလာ၏။ -တည္ရာအာယတနတရားေျခာက္ပါးအေႀကာင ္းခံေႀကာင့္ ေတြ႕ထိမႈ႔႕ဟူေသာ ဖႆတရားျဖစ္ေပၚလာ၏။ -ေတြ႕ထိမႈ႕ဖႆဟူေသာအေႀကာင္းခံေႀကာင့္ ခံစားမႈ႕တည္းဟူေသာေ၀ဒနာျဖစ္ေပၚလာ၏။ -ခံစားမႈ႕တည္းဟူေသာေ၀ဒနာအေႀကာင္း ခံေႀကာင့္ လိုခ်င္မႈ႕တဏွာျဖစ္ေပၚလာ၏။လိုခ် င္မႈ႕တဏွာတည္းဟူေသာအေႀကာင္းခံေႀကာင့္ စြဲလမ္းမႈ႕တည္းဟူေသာ ဥပါဒါန္ျဖစ္ေပၚလာ၏။ -ဥပါဒါန္တည္းဟူေသာစြဲလမ္းမႈ႕အေႀက ာင္းခံေႀကာင့္ ဘ၀တည္းဟူေသာတရား ျဖစ္ေပၚလာ၏။ -ဘ၀ဟူေသာအေႀကာင္းခံေႀကာင့္ ဇာတိဟူေသာပဋိသေႏၶေနမႈ႕ျဖစ္ေပၚလာ၏။ -ဇာတိဟူေသာအေႀကာင္းခံေႀကာင့္ အိုမႈ႕ ေသမႈ႕ ငိုေႀကြးမႈ႕ စိုးရိမ္မႈ႕ ဆင္းရဲမႈ႕ ႏွလံုးမသာယာမႈ႕ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈ႕တို႕ျဖစ္ေပၚလ ာ၏။ ဤသို႕အလံုးစံုေသာဆင္းရဲအစုတို႕ျ ဖစ္ပြားေပၚေပါက္လာကုန္၏။


ဇရာမရဏေႀကာင့္ ဇာတိျဖစ္ရပါတယ္။ ဇာတိေႀကာင့္ ကမၼဘ၀ျဖစ္ရပါတယ္။ ကမၼဘ၀ေႀကာင့္ ဥပါဒါန္ျဖစ္ရပါတယ္။ ဥပါဒါန္ေႀကာင့္ တဏွာျဖစ္ရပါတယ္။ တဏွာေႀကာင့္ ေ၀ဒနာျဖစ္ရပါတယ္။ ေ၀ဒနာေႀကာင့္ ဖႆျဖစ္ရပါတယ္။ ဖႆေႀကာင့္ သဠာယတနျဖစ္ရပါတယ္။ သဠာယတနေႀကာင့္ နာမ္ရုပ္ျဖစ္ရပါတယ္။ နာမ္ရုပ္ေႀကာင့္ ၀ိညာဏ္ျဖစ္ရပါတယ္။ ၀ိညာဏ္ေႀကာင့္ သခၤ ါရျဖစ္ရပါတယ္။ သခၤ ါရေႀကာင့္ အ၀ိဇၨာျဖစ္ရပါတယ္။


ဒိ႒ိျဖဳတ္လကၤာ ---------------အ၀ိဇၨာႏွင့္တဏွာရင္းခံ ဥပါဒါန္ ၊ ကံေႀကာင့္နာမ္ရုပ္ေပၚ အပင္မွမ်ိဳး ၊ မ်ိဳးမွအပင္၊ အမ်ွင္မျပတ္ ၊ ဆက္စပ္သည့္ဟန္ ကံေႀကာင့္နာမ္ရုပ္ ၊ နာမ္ရုပ္ေႀကာင့္ကံ အဖန္ဖန္ျဖစ္ျပန္ နည္းအေလ်ာ္ ၊ ျဗဟၼာ သိႀကားစသည္မ်ားက ထင္ရွားျပဳျပင္ ၊ စီရင္ဖန္ဆင္း အေႀကာင္းရင္းေႀကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ သတၱ၀ါတို႕ ၊ ျဖစ္္လာရမႈ႕မဟုတ ္ဟု ဥာဏ္ျဖင့္ရႈ႕၍ေမွ်ာ္။


ဒိ႒ိမကြာ ၊ ပုဂၢိဳလ္မွာကား လူတြင္စႀကာ ၊ နတ္မွာသိႀကား မိုးဖ်ားျဗဟၼာ ၊ ျဖစ္တံုပါလည္း ခႏၶာျပိဳကြဲ ၊ ကုသိုလ္စဲက ေဖာက္လြဲပယ္ရြာ ၊ ေရာက္ျမဲသာတည္းလ ိ႕ဆိုတာေႀကာင့္ ဒိ႒ိျဖဳတ္တရားကိုဦးစြာသိထားဖို ႕လိုပါတယ္။


လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါတို႕ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုျ ဖစ္ႀကရတာဟာ သိႀကား ျဗဟၼာ ထာ၀ရဘုရားစတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးမ်ားကဖန္ဆင္းလို႕ ျဖစ္လာႀကတာမဟုတ္ပါဘူး။ အေႀကာင္းကမၼတရားေတြေႀကာင့္ အက်ိဳး၀ိပါကတရားေတြျဖစ္ေပၚလာရတာပါဟု ဥာဏ္ျဖင့္ရႈ႕ေမ်ွာ္ေတြးေခၚျပီး ႏွလံုးသြင္းဆင္ျ ခင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။


ဒိ႒ိျဖစ္ျခင္းအေႀကာင္းရွစ္ပါး ----------------------------၁။ ခႏၶာရဲ့ျဖစ္စဥ္က ိုမသိျခင္းေႀကာင့္ ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ၂။ အ၀ိဇၨာေႀကာင့္ ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ၃။ ဖႆေႀကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ၄။ သညာအမွတ္မွားလို႕လည္း ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ၅။ ၀ိတက္ေႀကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ၆။ ႏွလံုးသြင္းမွားတာေႀကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ၇။ အေပါင္းအသင္းမွားလို႕လည္း ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ၈။ မွားယြင္းတဲ့တရားကိုနာႀကားရတာေႀ ကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္ပါတယ္လို႕ဒိ႒ိျဖစ္ျခင္း အေႀကာင္းရွစ္ပါးကိုျမတ္စြာဘုရား ေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။


ရုပ္နာမ္ ေလာက ငါထင္က ယူႀက သကၠာယ ရုပ္နာမ္ ေလာက ခိုင္ျမဲစြ ယူႀက သႆတ ရုပ္နာမ္ မျမဲ ျပတ္ယူစြဲ ေခၚျမဲ ဥေစၦဒ။


No comments:

Post a Comment