Wednesday, November 20, 2013

“အေပၚစက္ေအာက္စက္နဲ႔ျပတဲ့ ဗြီဒီယိုရံုကေလး”

ပစၥဳပၸန္တြင္ မေပ်ာ္ေမြ႔သည့္အခိုက္အတန္႔၌ အတိတ္သို႔ျပန္လည္လြမ္းေမာတတ္သည္မွာ လူတို႔၏ သဘာဝပင္။ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ား၏ ဆြဲေဆာင္ရာေနာက္သို႔ အဆံုးမရွိလိုက္ပါၾကေတာ့ လူ႔ဘဝအေမာမ်ားႏွင့္ေတြ႔ရႀကံဳရသည္ေပါ့။ ထိုသို႔ဘဝေရဆန္ကိုျဖတ္သန္းကူးခတ္ရင္း တစ္ခါတရံတြင္ လက္ပန္းက်သလိုမ်ိဳး လူတိုင္းခံစားဖူးၾကမည္ဟု ထင္သည္။ယေန႔ေခတ္အခါကလည္း ရုပ္ဝတၳဳေတြက ေပါမ်ားလာသေလာက္ လူတို႔၏စိတ္ဓါတ္ေတြက နိမ့္က်လာၾကသည္။ ဘဝမွာရပ္တည္မႈ တစ္ေနရာအတြက္ တြန္းရတိုက္ရျဖင့္ ရုန္းကန္မႈေတြကလည္း မ်ားျပားလွသည္။ ထိုအခါ လက္ရိွမြန္းက်ပ္မႈမ်ားဆီမွ  ေခတၲဖယ္ခြါၿပီး အတိတ္ကိုျပန္တမ္းတၾကသည္။
♫ …♪…♫…♪  ”ငယ္စဥ္က ကေလးတို႔ဘဝဟာ ေပ်ာ္ပါးဖို႔ရာ လြယ္ပါတယ္” ♫ …♪…♫…♪  
ဟူေသာ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းကို တိုးတိုးေလးၿငီးတြားကာ ငယ္ဘဝသို႔သာ ျပန္သြားလိုၾကေတာ့သည္။ ငယ္ဘဝဆိုသည္က လြတ္လပ္ေပါ့ပါးသည္။အပူအပင္ကင္းမဲ့သည္။စားခ်ိန္မွာစား၊ကစားခ်ိန္မွာကစားကာ အိပ္ခ်ိန္တန္လွ်င္ ဝင္အိပ္ခဲ့ၾကယံုသာ။

ငယ္စဥ္ကေလးဘဝ ၁၉၉၀- ဝန္းက်င္ကာလမ်ားဆီက ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးတြင္ ဒီေန႔ေခတ္လိုမ်ိဳး ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားေပါမ်ားမႈ မရွိလွပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ရပ္ကြက္တစ္ခုလံုးတြင္မွ Television (ေခၚ) ရုပ္ျမင္သံၾကားစက္မွာ ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူတို႔သာ သံုးစြဲႏိုင္သည့္ ဇိမ္ခံပစၥည္းသက္သက္မွ်သာ။တစ္ရပ္ကြက္လံုးရွိ TV မွာလက္ခ်ိဳးေရတြက္၍ ရေလာက္သည္။ထိုအခါ အိမ္တြင္ TV မရွိသူအမ်ားစုက TV ပိုင္ရွင္တို႔၏အိမ္သို႔သြားၿပီး အခေၾကးေငြေပးကာ ၾကည့္ၾကရသည္။
မွတ္မွတ္ရရ ထိုစဥ္က ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ “ အေနာက္သို႔ခရီးသြားမွတ္တမ္း “ ဟူေသာ ေမ်ာက္မင္းစြန္းဝူခုန္း တရုတ္ဇာတ္လမ္းတြဲကို အခန္းဆက္  အပတ္စဥ္ျပသေပးေနသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနထိုင္ရာလမ္းထဲတြင္ “ေဒၚခ်ည္တုပ္“ဟူေသာ အမယ္အိုတစ္ဦးမွာ ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးမ်ားကို အေဖာ္ျပဳကာ တစ္ဦးထဲေနထိုင္ရရွာသည္။ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူ သားေထာက္သမီးခံမ်ားက ရႏ္ကုန္၊မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ အသီးသီးေျပာင္းေရႊ႕ေနၾကရေတာ့ အေဖာ္မဲ့ေနရွာေသာအမယ္အိုက သူ႔အိမ္ရွိ TVကို လမ္းထဲမွၾကည့္လိုသူမ်ားထံမွ အခေၾကးေငြယူကာ ညစဥ္ျပသသည္။အမယ္အိုအတြက္ေတာ့ အပိုဝင္ေငြလည္းရ အိမ္တြင္လည္း လူစည္စည္ကားကားျဖင့္ ညေရးညတာ အေဖာ္လည္းရသည္ေပါ့။ ထိုစဥ္က ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ ဗုဒၶဟူးေန႔ႏွင့္စေနေန႔မ်ားတြင္ ျမန္မာဇာတ္ကားလႊင့္ၿပီး ၾကားရက္မ်ားတြင္ တရုတ္ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ား လႊင့္တတ္သည္ဟု ေရးေတးေတးမွတ္မိေနသည္။ ဝါဒျဖန္႔ ေပၚလစီကားမွန္း နားမလည္ပါးမလည္ႏွင့္ၾကည့္ခဲ့ရေသာ “အေဖႏွင့္သားမ်ားဇာတ္ကား”မွ ဦးညႊန္႔ဝင္းႀကီး၏ အိုက္တင္မ်ားကိုလည္း ကေလးတို႔သဘာဝ သေဘာက်ခဲ့မိသည္။တပ္မေတာ္ေန႔နီးလာၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ မင္းသားေက်ာ္သူပါဝင္ေသာ “လွေလးစိန္” ၊ေက်ာ္ဟိန္း၊ေဒြးတို႔ပါဝင္ေသာ “ေဝလည္းေမႊးေၾကြလည္းေမႊး” အစရွိသည့္ ဇာတ္ကားမ်ား ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ၾကည့္ရႈခဲ့ၾကရသည္ကို မွတ္မိေနသည္။

 TV ၾကည့္သူ အမ်ားစုက ည (ဂ) နာရီသတင္းလာခ်ိန္မွစၿပီး အဆိုပါ အိမ္ရွိTV  ေရွ႕တြင္ သြားေမာ့ၾကသည္။သတင္းၿပီးလို႔ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားလာခ်ိန္နီးလွ်င္ အမယ္အိုက တစ္ေယာက္လွ်င္ (၁)က်ပ္လားမသိ ပိုက္ဆံလိုက္ေကာက္သည္ကို မွတ္မိေနေသးသည္။ ဇာတ္ကားၿပီးဆံုးကာ   ေနာက္တစ္ေန႔အစီအစဥ္လာခ်ိန္ ည (၁၀)နာရီ(၁၁)နာရီ ေက်ာ္သည္အထိ မနက္ျဖန္ ဘာဇာတ္ကားလာမလဲ ဆိုသည္ကို နမူနာ ၾကည့္ရႈၿပီးမွသာ အိမ္သို႔ျပန္ၾကေတာ့သည္။ထိုအိမ္သို႔ ညစဥ္ညတိုင္းလိုလို သြားေရာက္ၾကည့္ရႈၾကသူမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေလးမ်ားက ထိပ္ဆံုးမွျဖစ္သည္။ အမယ္အိုအတြက္ေတာ့ မ်က္စိေနာက္စိတ္ရႈပ္စရာေလးမ်ား ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ ညခ်မ္းခ်ိန္ခါ အပန္းေျဖစရာတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေပသည္။ညဘက္ TV မွ ေမ်ာက္ကားလႊင့္သည္ဆိုပါက ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေလးမ်ားမွာ ပုခံုးေပၚ တုတ္တစ္ေခ်ာင္း  ထမ္းကာ “ ဝူခုန္း “ကြ ဟု ေအာ္သူကေအာ္ၾကသည္။ဝက္ႀကီး”ပါက်ဲ႕” သ႑ာန္ လုပ္သူကလုပ္ၾကသည္။”ျပည္သူ႕တရားရွင္ေပါင္ခ်ိန္”ဇာတ္လမ္းတြဲ ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ေတာ့ သိုင္းသမား“က်န္ေက်ာင္း” အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းကာ တုတ္ေခ်ာင္းကိုယ္စီျဖင့္ လူႀကီးမ်ား မ်က္ေစ့ေနာက္ေလာက္ေအာင္   တုတ္သိုင္းကစားၾကေလေတာ့သည္။



ထိုစဥ္က ရပ္ကြက္ထဲတြင္ ရွိခဲ့ဖူးေသာ ဓေလ့တစ္ခုမွာ ဗြီဒီယိုအလင္းေပါက္ျပသျခင္းပင္။ ရပ္ကြက္ထဲမွ အလွဴအတန္းလုပ္သူမ်ား၊ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္၊သားသမီးမ်ား (၁၀)တန္းစာေမးပြဲကို ထူးခၽြန္စြာေအာင္ျမင္ သည့္   အထိမ္းအမွတ္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္လွ်င္ ညဘက္၌ အေပၚစက္ႏွင့္ ေအာက္စက္ ဟုေခၚေသာ  TV ႏွင့္ Video ငွားရမ္းကာ တစ္ညလံုးနီးပါး ဗြီဒီယိုအလင္းေပါက္ျပေလ့ရွိသည္။ထိုစဥ္ကျပသေသာ ဗြီဒီယိုေခြမ်ားမွာ တစ္ထြာေက်ာ္ရွည္ၿပီး လက္မဝက္ခန္႔ထူေသာ VCR တိပ္ေခြႀကီးမ်ားႏွင့္ျဖစ္သည္။ညဦးပိုင္း ခပ္ေစာေစာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ လူႀကီးပရိသတ္အႀကိဳက္ျဖစ္ေသာ ျမန္မာဒရာမာဇာတ္ကားမ်ားကို အရင္ျပသေလ့ရွိသည္။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္၏ မ်က္ရည္ကို ပါးျပင္တစ္ဘက္တည္းတြင္က်ကာ ငိုျပသြားၿပီး အကယ္ဒမီရသြားေသာ “ ႏွလံုးသားၿမိဳ႕ေတာ္ “၊မင္းသားရဲေအာင္ႏွင့္အတူ မ်က္စိမျမင္သူအျဖစ္ ပီျပင္စြာ သရုပ္ေဆာင္သြားေသာ ဇင္မာဦးတို႔ပါဝင္သည့္ “တင့္လွေပဟန္” ၊မင္းသား ေက်ာ္သူႏွင့္စိုးသူတို႔ ငယ္ႏုစဥ္က သရုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကေသာ “ဒိုး” ဇာတ္ကားမ်ားကို ၾကည့္ရႈစြဲမက္ ခဲ့ၾကသည္။ပရိတ္သတ္မ်ား မ်က္ရည္ဝဲေလာက္ေအာင္ပင္ ပီျပင္ေသာသရုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ နစ္ေမ်ာၾကည့္ရႈခဲ့ၾကရသည္။ ညဥ့္နက္လာၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ လူငယ္ႀကိဳက္၊ကာလသားႀကိဳက္ ဇာတ္ကားမ်ား အလွည့္သို႔ ေရာက္ေပၿပီ။ ထိုစဥ္ကေခတ္စားေသာ Van Damme ၊က်စ္ဆံၿမီး မင္းသား Steven Seagal တို႔၏ ကစ္ေဘာက္ဆာ ဇာတ္ကားမ်ား၊Bruce Lee ၊ဂ်က္ကီခ်မ္း၊ ဟုတ္ခ်င္းေပါင္ တို႔၏ တရုတ္ဟာသ ကြန္ဖူးကားမ်ား၊  ကရာေတးဇာတ္ကားမ်ားကို   ေတာက္ေလွ်ာက္ျပသေတာ့သည္။

ထိုစဥ္က အေခၚ   အေပၚစက္ေအာက္စက္ဆိုေသာ  TV,VCR  တို႔မွာ လူတိုင္းဝယ္ယူရန္လက္လွမ္း မမွီေသာ အရာမ်ားျဖစ္ရာ  ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္တိုင္းတြင္ ဗြီဒီယိုျပသေသာရံုေလးမ်ားမွာ အလြန္ ဝင္ေငြေကာင္းေသာ အေသးစားစီးပြားေရးတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္ အနီးအနားႏွင့္
ၿမိဳ႕လယ္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာဇာတ္ကားျပေသာရံုႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားကားျပေသာဗြီဒီယိုရံု ဟူၿပီး ႏွစ္ပိုင္းကြဲသည္။ပွ်မ္းမွ် လူ(၂၀)(၃၀)ခန္႔ဆန္႕ေသာရံုထဲတြင္ အခင္းပ်ဥ္တစ္ခ်ပ္ႏွင့္ေနာက္မွီ ပ်ဥ္တစ္ခ်ပ္တို႔ကို   ေဒါက္တင္ရိုက္ထားေသာ ခံုတန္းရွည္မ်ားေပၚတြင္ ထိုင္ကာၾကည့္ၾကရသည္။ရံုေရွ႕တြင္မူ သင္ပုန္းႀကီးတစ္ခ်ပ္ေထာင္ထားကာ ေန႔စဥ္ျပသမည့္ဇာတ္ကားအမည္ႏွင့္ ပါဝင္သူမ်ားကို   ေျမျဖဴရာင္စံုႏွင့္   ေရးသားေၾကျငာထားေလ့ရွိသည္။ဒါကၿမိဳ႕ေပၚက ဗြီဒီယိုရံုမ်ား၏ ဇာတ္ကားေၾကျငာနည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။




ေတာရပ္ရြာတြင္ေတာ့ ဓေလ့တစ္မ်ိဳးကြဲျပားသည္။ၾကားဖူးနားဝရွိေသာရြာတစ္ရြာရွိ ဗြီဒီယိုရံုမွ ဇာတ္ကားေၾကျငာနည္း  တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ဒီလိုျဖစ္သည္။ရြာမွာဆိုေတာ့ ေနာက္တစ္ေန႔ျပသမည့္ ဗြီဒီယိုဇာတ္ကားကို (၁)ရက္ခန္႔ႀကိဳတင္ၿပီး  ၿမိဳ႕ေပၚသို႔သြားကာ အေခြသြားငွားရေလ့ရွိသည္။ထိုအခါ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔ ဇာတ္ကားငွားရန္ သားျဖစ္သူကို အေဖက ေစလႊတ္သည္။ ရြာသူရြာသားတို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ သီဟတင္စိုး ႏွင့္ စိုးျမတ္သူဇာ တို႔ ပါဝင္ေသာဇာတ္ကားမ်ားသာ ငွားရမ္းခဲ့ရန္ႏွင့္ ညဘက္ ဗြီဒီယိုျပသခ်ိန္ အမွီျပန္လာရန္လည္း ေသခ်ာမွာထားသည္။သားျဖစ္သူ ၿမိဳ႔ေပၚသို႔ ဇာတ္ကား သြားေရာက္ ငွားရမ္းေနစဥ္ အေဖျဖစ္သူက ရြာတြင္ ယေန႔ညျပသမည့္ ဇာတ္ကားကို တစ္ရြာလံုးၾကားေစရန္ အသံခ်ဲ႔စက္ မိုက္ျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေၾကျငာေတာ့သည္။” ဒီေန႔ည  ကၽြန္ေတာ္မ်ား ဗြီဒီယိုရံုေတာ္မဂၤလာမွာ   ခ်စ္စြာေသာပရိတ္သတ္ႀကီးအတြက္ အထူးတင္ဆက္ျပသေပးမယ့္ ဇာတ္ကားႀကီးမွာ မင္းသားကေတာ့ သီဟ  နဲ႔  တင္စိုး၊ မင္းသမီးကေတာ့  စိုးျမတ္ နဲ႔  သူဇာ  တို႔ျဖစ္ၿပီး ဇာတ္ကားနာမည္ကေတာ့  အဲ …အဲ ဇာတ္ကားနာမည္ကေတာ့ '' ငါ့သားလာမွသိမယ္ '' ေဟ့   ’’  ဆိုပဲ ။  အဲလိုမ်ိဳးေၾကျငာေလ့ရွိသတဲ့။ ၾကားခဲ့ဖူးတဲ့ ဟာသေလးတစ္ခုပါ။

ၿမိဳ႕လယ္ရွိ ဗြီဒီယိုရံုမ်ားျဖစ္ေသာ " ခရမ္းျပာ၊ ေခတ္ဆန္းထူး၊ ညိမ္းကိုကို " အစရွိသည့္ရံုမ်ားကေတာ့   ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားမ်ားသာ ျပသေလ့ရွိသည္။ပံုမွန္အားျဖင့္ မနက္ ၁၀း၃၀ တြင္ တရုတ္သိုင္းကားမ်ား    ျပေလ့ရွိၿပီး ၊ေန႔လည္ပြဲစဥ္အျဖစ္ ၁၂း၃၀ ႏွင့္  ည ၇း၃၀ တြင္ Kick Boxerကားမ်ား၊ အက္ရွင္ကားမ်ား၊ စစ္ဇာတ္ၾကမ္းဇာတ္ကားမ်ား ျပသသည္။မြန္းလြဲ ၂း၃၀ႏွင့္ ည ၉း၃၀တြင္ ျပသေသာဇာတ္ကားကေတာ့ တမူထူးျခားသည္။ၿမိဳ႕နယ္မွတိုင္းမွ စီမံခ်က္စစ္ေဆးေရးမ်ားမရွိပါ ဆိုေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္သာ   ျပသရေသာဇာတ္ကားမ်ားျဖစ္သည္။ႏိုင္ငံရပ္ျခား အခ်စ္ဇာတ္ကားမ်ား ျဖစ္သည္။ ရိုးရိုးသာမာန္ အခ်စ္ဇာတ္ကားေတာ့ မဟုတ္ေပ။အလြန္အင္မတန္ ဆင္းရဲရွာေသာ၊အဝတ္အစား ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ငဲ့ငဲ့ မျပည့္စံုၾကရွာေသာ မင္းသားမင္းသမီးမ်ား (၃)(၄)ေယာက္ခန္႔သာ ပါေသာ ကိုကိုကာလသားတို႔အႀကိဳက္  ဆင္းရဲသားဇာတ္ကားမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ “ကိုရီးယားမေလးမ်ားရဲ႕ တိတ္တခိုးရင္ခုန္သံ”  “အေမရိကန္သူေလးမ်ားရဲ႕ ၾကမ္းၾကမ္းရမ္းရမ္း အခ်စ္ဇာတ္ၾကမ္း” စသည္ျဖင့္ ေၾကာ္ျငာဘုတ္တြင္   ေရးသားထားေလ့ရွိသည္။တစ္ခါသားကေတာ့ ကေလးတို႔သဘာဝ ဂ်င္ေပါက္၊ဇယ္ေတာက္ရင္း ပ်င္းရိလာေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္သားမွာ “အေမရိကန္သူေလးမ်ားရဲ႕ ၾကမ္းၾကမ္းရမ္းရမ္းအခ်စ္ဇာတ္ၾကမ္း” ဆိုေသာ စာသားကို စိတ္ဝင္စားကာ  ဗြီဒီယိုၾကည့္ခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြားေပၚလာေတာ့သည္။ထိုစဥ္က ကေလးအရြယ္ဆိုေတာ့ အခ်စ္ကိုေတာ့နားမလည္ပါပဲ  ဇာတ္ၾကမ္းဆိုေသာစာသားကို သေဘာက်ကာ  စစ္ဇာတ္ၾကမ္းလား Kick Boxing ဇာတ္ၾကမ္းလား ၾကမ္းေတာ့ေတာ္ေတာ္ၾကမ္းမွာကြဟု ႏွစ္ေယာက္သားေျပာဆိုရင္း ေငြတစ္က်ပ္ကိုင္ကာ ဗြီဒီယိုၾကည့္ဖို႔ ရံုထဲသို႔ဝင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေလေတာ့သည္။ရံုအဝင္ဝမွ ပိုက္ဆံေကာက္သူ အမ်ိဳးသားႀကီးမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငခၽြတ္ႏွစ္ေကာင္ကိုျမင္ေသာအခါ  " ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ မင္းတို႔ ဘာဆိုင္လို႔လဲကြ သြားစမ္း သြားစမ္း ဗြီဒီယိုၾကည့္ခ်င္ရင္ မနက္ပိုင္းမွ ျပန္လာၾကည့္ၾက " ဟု   ေခါင္းကိုေခါက္ကာ   ေငါက္ငမ္းလႊတ္သျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးသား   ေပေစာင္းေပေစာင္းျဖင့္  ျပန္လာခဲ့ရဖူးေပသည္။ အၾကမ္းအရမ္းအလြန္ႀကိဳက္ေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးေပတည္း။

ျမန္မာကားမ်ားသာျပေသာ  ဗြီဒီယိုရံုမ်ားကေတာ့ နန္းျမင့္-၁  ၊ နန္းျမင့္-၂ ဟုေတာ့ မွတ္မိေနသည္။ ထိုရံုမ်ားကေတာ့ မနက္ ၁၀း၃၀၊၂း၃၀ ႏွင့္ ည ၉း၃၀ အခ်ိန္တို႔တြင္ ေအာင္ပိုင္၊ေအာင္ခိုင္၊ရဲမင္းပိုင္၊ သီဟတင္စိုးတို႔၏   ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးဇာတ္ကားမ်ား၊ေက်းရြာ ဖိုက္တင္ဇာတ္ကားမ်ား   ျပသသည္ ။   ေန႔လည္ပိုင္းႏွင့္ ညဦးပိုင္းတြင္မူ ေက်ာ္သူ၊ေက်ာ္ဟိန္း၊ေဒြး၊လြင္မိုး၊နႏၵာလွိဳင္၊ထက္ထက္မိုးဦး အစရွိသည့္  ပရိတ္သတ္ အသည္းစြဲ မင္းသားမင္းသမီးမ်ား၏ ဇာတ္ကားမ်ား ျပသေလ့ရွိသည္။ထိုစဥ္က ဗြီဒီယိုရံုမ်ားတြင္ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈခဲ့ရသည့္ ဇာတ္ကားမ်ားစြာထဲမွ ယေန႔ထိတိုင္ စိတ္ထဲတြင္ စြဲထင္က်န္ရစ္ေနေသာ   ျမန္မာဇာတ္ကားေကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိခဲ့ပါသည္။ေက်ာ္ဟိန္းႏွင့္ေက်ာ္သူ မင္းသားႏွစ္ေယာက္ အားျပိဳင္ သရုပ္ေဆာင္ထားေသာ “အေၾကြး” ဇာတ္ကားမွ   “ဒီလိုလက္ညွိဳးေလး ေကြးတတ္ဖို႔ ဆယ္ႏွစ္ … ဆယ္ႏွစ္ “ ဆိုေသာစကားေျပာဇာတ္ဝင္ခန္းဆိုလွ်င္ ဒီေန႔ထိတိုင္ အာရံုထဲမွာ စြဲထင္မွတ္မိေနဆဲပင္   ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္ စြဲလမ္းေနေသာ ဇာတ္ကားတစ္ခုကေတာ့   တေနကုန္   အရက္ေသာက္      မူးရူးရမ္းကားေနတတ္ေသာ   ဇိုးသမား... ေက်ာ္ဟိန္း ၊ ဘာအလုပ္မွ    မယ္မယ္ရရမရွိပဲ         ေတေပေလလြင့္ေနေသာ ဇာတ္ရူး... ျမိဳ ့ေတာ္ခ်စ္ဖြယ္ ၊ ေန ့ေရာညေရာ ဝိုင္းၾကီးေရာ  ဝိုင္းေလးေရာ မေရွာင္သည့္ ဖဲသမား  ... ရႈိင္းေအာင္ ၊ မိန္းကေလးျမင္လွ်င္   မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ ဖြန္လိုက္ေၾကာင္တတ္သည့္... ေက်ာ္သက္ ၊ အားလံုးထဲမွာ အလိမၼာဆံုးျဖစ္ျပီး   စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္သူက ညီငယ္... ေဒြး  စသည့္ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္ မ်ိဳးစံုပါဝင္ေသာ ဆိုးသြမ္းမိုက္ကမ္းေနေသာ   ညီအစ္ကို ၅ ေယာက္ အေၾကာင္း ရိုက္ကူးထားသည့္ “ရႈမဝ” သို႔မဟုတ္ “ မိုက္ခ်က္ကေတာ့ကမ္းကုန္ပဲ“ ဇာတ္ကားပင္ျဖစ္သည္။

ယေန႔ေခတ္အခါမွာေတာ့  ရုပ္ဝတၳဳေတြက ေပါမ်ားလွေပသည္။တီဗြီ၊ဒီဗြီဒီ စက္မ်ားက အိမ္တိုင္းလိုလိုမွာပင္၊ အရင္ကလို ဗြီဒီယိုရံုမွာ တကူးတက သြာေရာက္ၾကည့္ရႈရန္ မလိုေတာ့ေပ။ ကိုယ့္အိမ္မွာသာ ဒီဗြီဒီတစ္ခ်ပ္ဖြင့္လွ်င္   ဇာတ္ကား (၄) (၅) ကား အလြယ္တကူ ၾကည့္ႏိုင္ေသာ   ေခတ္ေပတည္း။ ငယ္ငယ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ စြဲလမ္းစြာ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈခဲ့ရေသာ  ဗြီဒီယိုရံုေလးမ်ား ကေတာ့  ယခုအခ်ိန္မွာ   ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရၿပီ။ရုပ္ဝတၳဳ ပစၥည္းေတြက ေပါမ်ားလာသေလာက္ ဗြီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ား၏ အရည္အေသြးမ်ားက နိမ့္က်လာသည္။ တစ္ခါၾကည့္ၿပီးလွ်င္ ထပ္ခါထပ္ခါ ၾကည့္ခ်င္မိေသာ   ျမန္မာဇာတ္လမ္းမ်ားလည္း ထြက္ရွိမလာေတာ့ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ကၽြန္ေတာ္ ၿမိဳ႕ကို ျပန္ေရာက္ေလတိုင္း ငယ္စဥ္က ၾကည့္ခဲ့ဖူးေသာ ဗြီဒီယိုရံုေဟာင္းေနရာေလးမ်ားကို အလြမ္းေျပ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈတတ္ၿမဲပင္   ျဖစ္သည္။ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာျဖင့္ အသားက်ေနေသာ ထိုေနရာေဟာင္းေလးမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ့    ငယ္ဘဝကို ေခတၲခဏ ျပန္ေရာက္သြားေစေသာ    ေနရာေဟာင္းေလးမ်ား ပင္ျဖစ္သည္။  ထိုေနရာေလးမ်ားသို႔ ျပန္ေရာက္ေလတိုင္း
 ♫ …♪…♫…♪  ”ငယ္စဥ္က ကေလးတို႔ဘဝဟာ ေပ်ာ္ပါးဖို႔ရာလြယ္ပါတယ္ ကိုယ္ရတာနဲ႔ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ” ♫ …♪…♫…♪
ဟူေသာ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းကိုသာ တိုးတိုးေလး ၿငီးတြားမိေနေလသည္။ငယ္ဘဝဆိုသည္ကလည္း လြတ္လပ္ေပါ့ပါးသည္။အပူအပင္ကင္းမဲ့သည္။စားခ်ိန္မွာစား၊ကစားခ်ိန္မွာကစားကာ အိပ္ခ်ိန္တန္လွ်င္ ဝင္အိပ္ခဲ့ၾကယံုသာေလ။

No comments:

Post a Comment