Monday, September 18, 2017

သကၠာယဒိ႒ိက နိဗၺာန္​လမ္​း​ေၾကာင္​းကို ပိတ္​ဆို႔ထားတယ္​(ပါ​ေမာကၡခ်ဳပ္​ဆရာ​ေတာ္​ႀကီး)

သကၠာယဒိ႒ိက နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကုိ ပိတ္ဆို႕ထားသည္
<><><><><><><><><><><><><><><><><>
ဗုဒၶဘာသာဝင္သူေတာ္စင္ေတြ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကုိ
ျပဳတိုင္း ျပဳတိုင္း နိဗၺာန္ကုိ ဆုေတာင္းေလ႕ရွိၾကတယ္ ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ လိုလားတဲ႕ နိဗၺာန္ကုိ သြားေရာက္တဲ႕
လမ္းေၾကာင္းႀကီးကုိ ဘယ္တရားက ပိတ္ဆို႕ထားသလဲဆိုရင္
သကၠာယဒိ႒ိက ပိတ္ဆို႕ထားတယ္ ။
ကားေတြသြားတဲ႕လမ္းေၾကာင္းကုိ တစ္ခုခုက ပိတ္ဆို႕ေနရင္
ကားေတြ သြားလို႕မရေတာ့ဘူး ။
အဲဒီလိုပဲ နိဗၺာန္ကုိသြားခ်င္သူေတြအဖို႕ နိဗၺာန္လမ္းဟာ
ပြင့္ေနဖို႕ အေရးႀကီးတယ္ ။
နိဗၺာန္လမ္း မပြင့္ေအာင္ သကၠာယဒိ႒ိဆိုတဲ႕
ခႏၶာငါးပါးနဲ႕စပ္ၿပီး မွားယြင္းတဲ႔အျမင္ႀကီးက
နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကုိ ပိတ္ဆို႕ထားနိုင္တယ္ ။
နိဗၺာန္ကုိျမင္ရဖို႕ မဆိုထားနဲ႕ နိဗၺာန္ကုိ ဦးတည္သြားတဲ႕
လမ္းေၾကာင္းေပၚမေရာက္နိုင္ေအာင္ သကၠာယဒိ႒ိဆိုတဲ႕
တရားက ပိတ္ဆို႕ထားတယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ
နတ္သားတစ္ေယာက္ကုိ အမွန္အကန္သိရဖို႕
တုန္႕ျပန္ေျပာၾကားထားတဲ႕ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ရွိတယ္ ။
နတ္သားကေလ်ွာက္ထားတဲ႕ဂါထာက -
" သတိၱယာ ဝိယၾသမေ႒ာ
ဍယွမာေနာဝမတၳေက ။
ကာမရာဂ ပဟာနာယ
သေတာဘိကၡဳ ပရိဗၺေဇ ။ "
အဓိပၸါယ္က -
" ရင္ဝကုိ လွံစူးခံေနရတဲ႕လူတစ္ေယာက္ဟာ
လွံကုိ အေရးတႀကီး ဆြဲနုတ္ရမွာျဖစ္သလို
ဦးေခါင္းကုိ မီးေလာင္ခံေနရတဲ႕သူတစ္ေယာက္ဟာ
မီးကုိအေရးတႀကီး ၿငိမ္းသတ္ရမွာျဖစ္သလို
သတိရွိေသာ အပါယ္ေဘးကုိ ရွဳျမင္တတ္သူဟာ
ကာမရာဂကုိ အေရးတႀကီးပယ္ဖို႕ႀကိဳးစားသင့္တယ္ " လို႕
ေလ်ွာက္တယ္ ။
အဲဒါကုိ ျမတ္စြာဘုရားက သူ႕စကားကုိျပင္ဆင္ၿပီး
မိန္႕ၾကားခဲ႕တယ္ ။
" သတိၱယာ ဝိယၾသမေ႒ာ
ဍယွမာေနာဝမတၱေက ။
သကၠာယဒိ႒ိ ပဟာနာယ
သေတာဘိကၡဳ ပရိဗၺေဇ ။ "
အဓိပၸာယ္ကေတာ့ -
" ရင္ဝကုိ လွံစူးခံေနရတဲ႕သူဟာ လွံကုိ
အေရးတႀကီး ဆြဲနုတ္ရမွာျဖစ္သလို
ဦးေခါင္းကုိ မီးေလာင္ခံေနရတဲ႕သူဟာ မီးကုိ
အေရးတႀကီး ၿငိမ္းသတ္ရမွာျဖစ္သလို
သတိရွိေသာ အပါယ္ေဘးကုိရွဳျမင္တတ္သူဟာ
သကၠာယဒိ႒ိကုိ ပယ္သတ္ရန္ အေရးႀကီးတယ္ ။ " လို႕
ျမတ္စြာဘုရားက မိန္႕ၾကားခဲ႕တယ္ ။
အေရးအႀကီးဆံုးက သကၠာယဒိ႒ိကုိ ဖယ္ရွားပစ္ဖို႕လို႕
ဒီေဒသနာမွာ ေဟာထားတယ္ ။
အေျခခံက်လို႕ သကၠာယဒိ႒ိက ပုိၿပီးေတာ့ အေရးႀကီးတယ္ ။
➡ " ကာမရာဂ " ဖယ္ရွားဖို႕ဆိုတာ အဆင့္ေက်ာ္သြားတယ္ ။
" သကၠာယဒိ႒ိ " မဖယ္ရွားဘဲနဲ႕ " ကာမရာဂ " ဖယ္ရွားလို႕
မျဖစ္ဘူး ။ ဒါေႀကာင့္မို႕ ျမတ္စြာဘုရားက အေျခခံကစၿပီး
မိန္႕ၾကားတယ္ ။
ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္ကုိသြားဖုိ႕ အက်င့္ကုိ က်င့္တိုင္း က်င့္တိုင္း
သကၠာယဒိ႒ိကုိ ဖယ္ရွားဖို႕က အင္မတန္မွ
အေရးႀကီးတယ္ ။
အဲ႕ေတာ့ နိဗၺာန္သြားခ်င္တဲ႕ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း နိဗၺာန္သြားတဲ႕
လမ္းေၾကာင္းႀကီးပြင့္ေနေအာင္ လမ္းေၾကာင္းကုိ
ပိတ္ဆို႕ထားတဲ႕ သကၠာယဒိ႒ိကုိ ဖယ္ရွားဖို႕
အေရးႀကီးတယ္ ။
ဒါျဖင့္ ပိတ္ဆို႕ေနတဲ႕ သကၠာယဒိ႒ိကုိ ဖယ္ရွားဖို႕
" သကၠာယဒိ႒ိ " ဆိုတာ ဘာကုိေျပာတာလဲဆိုတာကုိ
အရင္နားလည္ေအာင္လုပ္ၾကဖို႕လိုတယ္ ။
ခႏၶာငါးပါးနဲ႕စပ္ၿပီးေတာ့ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္တစ္ခု
ေသာတာပန္မျဖစ္ေသးတဲ႕ပုဂၢိဳလ္တိုင္းမွာ
အနုသယဓါတ္အေနနဲ႕ရွိေနတယ္ ။
အခုေခတ္အေနနဲ႕ေျပာရရင္ သကၠာယဒိ႒ိဆိုတဲ႕
အျမင္မွားႀကီးဟာ လူတိုင္းရဲ႕စိတ္ထဲမွာ positive
ျဖစ္ေနတယ္လို႕ ဒီလိုေျပာရမယ္ ။
ခုေခတ္စက္ေတြနဲ႕ ေရာဂါရွာေဖြၾကရင္ Aပိုး Bပိုး
Cပိုးဆိုတာေတြ positiveဆို လူေတြေၾကာက္ၾကတယ္ ။
ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕စိတ္ကုိ ဓမၼနဲ႕စမ္းသပ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္
" သကၠာယဒိ႒ိ " ဟာ positive ျဖစ္ေနၾကတယ္ ။
အဲဒီသကၠာယဒိ႒ိ positiveျဖစ္ေနတာဟာ
အႏၲရာယ္ႀကီးတစ္ခုဘဲ ။
နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းႀကီး ပိတ္မိေနၿပီ ။
နိဗၺာန္ကုိ ဘယ္လိုသြားခ်င္လို႕မွ မရနိုင္ေတာ့ဘူး ။
အဲ႕ေတာ့ နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္း ပိတ္ေနတယ္ဆိုတည္းက
' အပါယ္လမ္းေၾကာင္း ' ပြင့္ေနတယ္ဆိုတဲ႕ အဓိပၸါယ္လဲ
ရတယ္ေလ ။ အဲဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းႀကီး
ပြင့္ေအာင္ သကၠာယဒိ႒ိကုိ ဖယ္ရွားနိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားၾကရမယ္ ။
ဒါျဖင့္ သကၠာယဒိ႒ိဆိုတာ ဘာကုိေျပာတာလဲ
အရင္နားလည္ေအာင္ လုပ္ၾကရမယ္ ။
စာေပက်မ္းဂန္ေတြမွာ သကၠာယဒိ႒ိနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး
ဖြင့္ဆိုထားတာ အဓိပၸါယ္ ၂မ်ိဳးရွိတယ္ ။
" သကၠာယဒိ႒ိ " ဆိုတာ စကားလုံး ၃လုံး ေပါင္းၿပီး
ေတာ့ထားတာ ။
* ' သ ' ရယ္
' ကာယ ' ရယ္
' ဒိ႒ိ ' ရယ္ ။
* ' သ ' ဆိုတာ ထင္ရွားရွိေသာ
' ကာယ ' က အစု
' ဒိ႒ိ ' က မွားယြင္းတဲ႕အျမင္ ။
ထင္ရွားရွိေသာအစုဆိုတာ ဘာကုိေျပာတာလဲဆိုရင္
' ခႏၶာ ' ကုိေျပာတာ ။
ဥပါဒါန္ရဲ႕အာရံုျဖစ္တဲ႕ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႕ရဲ႕
ေပါက္ဖြားရာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ။
' ဥပါဒါနကၡႏၶာ ' ဆိုတာ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႕ရဲ႕
ေပါက္ဖြားရာ ( သုိ႕မဟုတ္ ) တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႕
positive ျဖစ္ေနတဲ႕ခႏၶာ ။
တဏွာ မာန ဒိ႒ိ မကင္းေသးတဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕
ခႏၶာေတြမွာ သကၠာယဒိ႒ိဟာ positive ျဖစ္ေနတယ္ ။
' သ ' ဆိုတာ ထင္ရွားရွိေသာ
' ကာယ ' က အစု
ရုပ္အစု
နာမ္အစု ( ေဝဒနာအစု သညာအစု သခၤါရအစု ဝိညာဏ္အစု )
' ခႏၶာ ' ဆိုတာနဲ႕ ' ကာယ ' ဆိုတာဟာ အစုကုိ
ေဖာ္ျပတာခ်င္း အတူတူပဲ ။
ရုပ္ဆိုရင္ အတိတ္ကရုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ပစၥဳပၸန္ရုပ္ျဖစ္ျဖစ္
အနာဂတ္ရုပ္ျဖစ္ျဖစ္ မိမိသ႑ာန္မွာရွိတဲ႕ရုပ္ျဖစ္ျဖစ္
သူတစ္ပါးသ႑ာန္မွာရွိတဲ႕ရုပ္ျဖစ္ျဖစ္
ညံ႕တဲ႕ရုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတဲ႕ရုပ္ျဖစ္ျဖစ္
အနီးရုပ္ျဖစ္ျဖစ္ အေဝးရုပ္ျဖစ္ျဖစ္
အၾကမ္းရုပ္ျဖစ္ျဖစ္ အနုရုပ္ျဖစ္ျဖစ္
အားလုံးဟာအတူတူပဲလို႕ စုေပါင္းလိုက္တာ ။
ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာဆိုတဲ႕စကားလုံးဟာ ' အစု 'လို႕ေျပာတာ ။
* ရုပ္အစု
ခံစားမႈ ေဝဒနာအစု
မွတ္သားမႈ သညာအစု
ဖန္တီးတတ္မႈ သခၤါရအစု
ထူးျခားသိမႈ ဝိညာဏ္အစု ဆိုတဲ႕ ေဟာဒီအစုေတြကုိ
' ခႏၶာ ' လို႕ေခၚတယ္ ။
ဒီမွာက် ခႏၶာကုိ ' ကာယ ' လို႕ေျပာင္းလဲၿပီး သုံးထားတာ ။
အဲ႕ေတာ့ ' သကၠာယ ' ဆိုတာ( သုိ႕မဟုတ္)ခႏၶာဆိုတာ
တကယ္ထင္ရွားရွိတယ္ ။
ထင္ရွားရွိလို႕ ဒီေနရာမွာ ' သကၡႏၶာ႕လို႕ မသုံးဘဲ
' သကၠာယ ' လို႕သုံးထားတာ ။
' သကၠာယ ' ထင္ရွားရွိတဲ႕ခႏၶာ
ထင္ရွားရွိတယ္ဆိုတာ အေတြးနဲ႕တင္ ရွိတာမဟုတ္ဘူး ။
တကယ္အမွန္အကန္ရွိတာကုိ အသိဉာဏ္နဲ႕ သိနိုင္တယ္ ။
ထင္ရွားမရွိဘူးဆိုတဲ႕အရာတစ္ခုဟာ တကယ္စစ္ေဆး
လိုက္မယ္ဆိုရင္ ေပ်ာက္ထြက္သြားတာ ။
ထင္ရွားရွိတဲ႕အရာဆိုတာ တကယ္စစ္ေဆးေလ
ေတြ႕ေလပဲ ။ စစ္ေဆးခံတယ္ေပါ့ ။
အဲဒီထင္ရွားရွိတဲ႕ ခႏၶာငါးပါးကုိ ' သကၠာယ ' လို႕ေခၚတာပဲ ။
* " သ " ပရမတၳအားျဖင့္ တကယ္ထင္ရွားရွိတဲ႔
* " ကာယ " ခႏၶာ
ဘုန္းႀကီးတို႕တစ္ေတြမွာ ဘာေတြရွိေနတာတုန္းဆိုရင္
ဒီခႏၶာငါးပါးပဲ ရွိတာ ။
အဲ႕ေတာ့ ခႏၶာငါးပါးကုိ ခႏၶာငါးပါးလို႕သိရင္
မွန္ကန္တဲ႕အျမင္လို႕ ေျပာရမယ္ ။
* အခု ' သကၠာယဒိ႒ိ ' ကက်ေတာ့ ခႏၶာငါးပါးကုိ
ငါ လို႕ သြားထင္တယ္ ။
အဲဒီအထင္က် မွားယြင္းတဲ႕အထင္ အဲဒါက် ဒိ႒ိလို႕
ေျပာတာ ။
တကယ္ရွိေနတဲ႕ ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ ေတြးထင္တာ ။
အဲဒီသူေတြးထင္တဲ႕ အတၱဆိုတဲ႕အရာ
ငါဆိုတဲ႕အရာကေတာ့ တကယ္မရွိဘူး ။
* ရွိတာက ခႏၶာငါးပါး
* ထင္တာက ငါ
ငါဆိုတာရွိလားဆို မရွိဘူး ။
" ထင္ရွားရွိေနတဲ႕ ခႏၶာငါးပါးကုိ ငါလို႕ထင္လို႕ရွိရင္
သကၠာယဒိ႒ိပဲ " ။
ရုပ္ကုိ ငါထင္
ေဝဒနာကုိ ငါထင္
သညာကုိ ငါထင္
သခၤါရကုိ ငါထင္
ဝိညာဏ္ကုိ ငါထင္
အဲဒါကုိေခၚတာပဲ သကၠာယဒိ႒ိက ။
ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားက အတၱဆိုတဲ႕ စကားလုံးနဲ႕
သုံးထားတယ္ ။
အတၱဆိုတာကုိ တခါတရံ တစ္ခ်ိဳ႕သုတၱန္ေတြမွာ
' အဟံ ' ငါဆိုတဲ႕စကားလုံးနဲ႕ ေျပာင္းသုံးထားတာ
ရွိတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အဟံ ငါ ဆိုတဲ႕စကားလုံးဟာ
သာမာန္ေန႕စဥ္ စကားေျပာတဲ႕ ငါ မဟုတ္ဘူး ။
ေလာကမွာ လူေတြေျပာေနၾကတယ္ ' ငါကေတာ့
ငါတို႕ကေတာ့ ငါေပ်ာ္တယ္ ' စတဲ႕ ငါ ဆိုတာေတြက
စကားအျဖစ္ေျပာတဲ႕ ငါ ။
အခုေျပာတဲ႕ ငါ ဆိုတာက ခႏၶာငါးပါးကုိ တကယ္
ငါ လို႕ ထင္ေနတဲ႕အထင္ကုိေျပာတာ ။
' ငါ ' ဆိုတာကုိ အတၱလို႕ တျခားနည္းနဲ႕ေခၚလို႕ရတယ္ ။
ငါ့ဥစၥာဆိုတာကုိက် အတၱနိယ သုိ႕မဟုတ္ မမ ။
အတၱဆိုတာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရည္ညႊန္းတဲ႕
ထာဝရၿမဲတယ္ ကုိယ့္အလိုက်အတိုင္း ျဖစ္နိုင္တယ္
ဆိုတဲ႕အရာကုိ ' အတၱ '
အဲဒီကုိယ့္အလိုအတိုင္း ျဖစ္နိုင္တယ္လို႕ ဆိုတဲ႕အရာကုိ
ပုိင္ဆိုင္တာကုိ ' အတၱနိယ ' ။
အဲဒါကုိ အရပ္သုံးစကားနဲ႕ေျပာရင္ ငါရယ္ ငါ့ဟာရယ္ ။
ငါ ဆိုတာနဲ႕ အတၱနဲ႕အတူတူပဲ ။
ငါ့ဥစၥာ ဆိုတာနဲ႕ အတၱနိယနဲ႕ အတူတူပဲ ။
လူေတြက ခႏၶာငါးပါးကုိ ငါ ငါ့ဟာ လုပ္ေနၾကတာ ။
ငါဆိုတာ ဘယ္ဟာေခၚတာတုန္းလို႕ အေသးစိတ္
တစ္ခုစီ ကုိယ့္ဟာကုိ ေမးၾကည့္ေပါ့ ။
ဆံပင္က ငါ လား
နားက ငါ လား
မ်က္စိက ငါ လား စသျဖင့္ ကုိယ့္ခႏၶာမွာရွိတဲ႕
အမည္နာမအသီးသီးကုိ ခြဲေမးၾကည့္ရင္
ငါလို႕ ေျပာစရာ တစ္ခုမွ မရွိဘူး ေပ်ာက္သြားတယ္ ။
ငါဆိုတာ ရွာလို႕ မေတြ႕ဘူး ။
* ခႏၶာငါးပါးက ရွိတယ္ ။
မွားယြင္းတဲ႕အထင္အျမင္ျဖစ္တဲ႕ ငါ ဆိုတာကေတာ့
မရွိဘူး ။
' သကၠာယ ' ဆိုတာ တကယ္ထင္ရွားရွိတဲ႕ ခႏၶာကုိယ္
ခႏၶာငါးပါး ဥပါဒါနကၡႏၶာ ။
အဲဒီ သကၠာယကုိ ငါလို႕ထင္တာ မွားယြင္းတဲ႕
အျမင္တစ္ခုျဖစ္လို႕ သကၠာယဒိ႒ိလို႕ ေခၚတယ္ ။
ေနာက္အဓိပၸါယ္တစ္ခုကုိ ေျပာမယ္ဆိုရင္
' သကၠာယဒိ႒ိ '
သ ဆိုတဲ႕ စကားလုံးကုိ ကာယနဲ႕မစပ္ပဲ ဒိ႒ိနဲ႕
သြားစပ္တယ္ ။
သ က ထင္ရွားရွိေသာ
ဒိ႒ိ က မွားယြင္းတဲ႕အယူ
ထင္ရွားရွိေသာ မွားယြင္းတဲ႕အယူ ။
ဒိ႒ိဆိုတဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အယူကလဲ ပရမတၳအားျဖင့္
ထင္ရွားရွိတယ္ ။
ထုိဒိ႒ိတရားရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကေတာ့ မရွိဘူး ။
ဒိ႒ိဆိုတာ စိတ္မွာမွီၿပီး ျဖစ္တတ္တဲ႕ သဘာဝတရားတစ္ခု
အေနနဲ႕ ထင္ရွားရွိတယ္ ။
ဥပါဒါနကၡႏၶာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္သည္
တကယ္ရွိတယ္ ။
အဲဒီအျမင္ရဲ႕ တည္ရာအာရံုျဖစ္တဲ႕ သတၱဝါဆိုတာ
ငါဆိုတာ အတၱဆိုတာေတြကေတာ့ မရွိဘူး ဒီလိုေျပာလိုတာ ။
သကၠာယဒိ႒ိရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ဖြင့္ဆိုတဲ႕အခါ
အ႒ကထာေတြမွာ ဒီလိုရွင္းတာ ။
ဒီစကားလုံးရဲ႕အဓိပၸါယ္ကုိ သိရွိနားလည္ဖို႕ အင္မတန္
အေရးႀကီးတယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရား သုံးထားတဲ႕ စကားလုံးရဲ႕အဓိပၸါယ္ကုိ
နားလည္မွ တရားကုိ နားလည္နိုင္တယ္ ။
အဲ႕ေတာ့ ျမန္မာလို ျပန္ၿပီး ရွင္းရွင္းေျပာမယ္ဆိုရင္
သကၠာယဒိ႒ိဆိုတာ တကယ္ထင္ရွားရွိတဲ႕
ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ မွားယြင္းၿပီး မရွိတဲ႕အရာကုိ
ျမင္ေနတဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္တစ္ခုကုိ
' သကၠာယဒိ႒ိ ' ။
ေနာက္တစ္ခုကက် ခႏၶာငါးပါးနဲ႕ စပ္ၿပီးေတာ့
တကယ္ထင္ရွားရွိေနတဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္ ။
အျမင္သာရွိတယ္ ထိုအျမင္ရဲ႕တည္ရာအာရံုဆိုတာ
မရွိဘူး ဒီလိုေျပာတာ ။
အဲဒီခႏၶာငါးပါးနဲ႕ပတ္သက္ျပီး မွားယြင္းတဲ႕အျမင္ေတြဟာ
၂၀ ရွိတယ္ ။
လူတိုင္းမွာ ၂၀ရွိတယ္လို႕ေျပာတာမဟုတ္ဘူး ။
ျဖစ္လို႕ရွိရင္ ဒီ ၂၀ထဲကပဲ ျဖစ္တယ္ ။
လူတစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ အျမင္ခ်င္း မတူၾကဘူး ။
အဲ႕ေတာ့ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္မွာလဲ မတူတာေလးေတြ
ရွိတယ္ ။
သကၠာယဒိ႒ိကုိ ၂မ်ိဳးခြဲၿပီး မွတ္ဖို႕လိုအပ္တယ္ ။
#ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕သ႑ာန္မွာျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရားဓမၼကုိမနာရလို႕ေသာတာပတိၱမဂ္မရေသးသမ်ွသကၠာယဒိ႒ိဟာpositiveအေနနဲ႕ရွိေနတယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရားတရား မနာၾကားရလို႕ ခႏၶာငါးပါးနဲ႕
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ positiveကေန ထၿပီး
ေပါက္ဖြားလာတဲ႕ ပဋိယု႒ာန သကၠာယက်ေတာ့
နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကုိ ဝင္ဆို႕ပိတ္တယ္လို႕
ဒီလိုဆိုလိုတာ ။
အနုသယျဖစ္တဲ႕ သကၠာယဒိ႒ိကေတာ့ မပိတ္ဆို႕
ဘူးလားဆိုရင္ အနုသယကုိဖယ္မွ ပဋိယု႒ာနဆိုတဲ႕
ထၾကြလာမႈ မျဖစ္ဘူး ။
သကၠာယဒိ႒ိလို႕ ေျပာတဲ႕အရာသည္ ျမတ္စြာဘုရားက
positiveကုိေျပာတာမဟုတ္ဘူး ။
➡ positiveကေန activeျဖစ္လာတဲ႕အခါ
နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကုိ ဝင္ပိတ္တာ ၿငိမ္ေနတာမဟုတ္ဘူး
လႈပ္ရွားလာတာ ။
သံေယာဇဥ္ ၁၀ပါးထဲမွာလဲ သကၠာယဒိ႒ိသံေယာဇဥ္ဆိုၿပီး
သူပါတာပဲ ။
အဲ႕ေတာ့ သကၠာယဒိ႒ိဆိုတဲ႕ေနရာမွာ မာလုက်ပုတၱရဟန္းကုိ
ျမတ္စြာဘုရား သတိေပးတဲ႕စကားေလးဟာ မွတ္သားစရာ
အင္မတန္ ေကာင္းတယ္ ။
တစ္ခါတုန္းက မာလုက်ပုတၱရဟန္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားက
ရဟန္းသံဃာေတြ စုေဝးေနတဲ႕အခ်ိန္မွာ တရားေဟာရင္း
ေမးတယ္ ။
ကာမဘံုနဲ႕ဆက္စပ္တဲ႕ သံေယာဇဥ္ ၅ပါးကုိ သိၾကသလားလို႕
ေျပာတဲ႕အခါ မာလုက်ပုတၱရဟန္းက သိပါတယ္ဘုရား
သကၠာယဒိ႒ိ
ဝိစိကိစာၦ
ကာမရာဂ
သီလဗၺတပရာမာသ
ဗ်ာပါဒ ဆိုျပီး သာမာန္အမည္စာရင္းေလးကုိ
ေျပာျပလိုက္တယ္ သူေျပာတာက positiveအေနအထား
တစ္ခုကုိေျပာေနတာ ။
့ ျမတ္စြာဘုရားက အဲလိုေျပာရင္ မင္းစကားကုိ
စြပ္စြဲခံရမွာေပါ့ တဲ႕ ။
* ဆိုပါစုိ႕ ကေလးေပါက္စေလးဟာ သူ႕မွာ ခႏၶာဆိုတာမွ
သိမွမသိေသးဘဲနဲ႕ ခႏၶာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕
မွားယြင္းတဲ႕အျမင္ဆိုတာ ျဖစ္နိုင္ပါ့မလား ။
ခႏၶာလို႕ဆိုတာ ကေလးေပါက္စေလးက သိပါ့မလား ။
အဲဒီမသိတဲ႕ ကေလးေလးမွာ သကၠာယဒိ႒ိ ကင္းေနတယ္လို႕
သြားေျပာလို႕ မရဘူးေနာ္ ။ positive အေနနဲ႕
အနုသယအေနနဲ႕ေတာ့ ရွိတာေပါ့ ။
သုိ႕ေသာ္ ပဋိယု႒ာန မျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္
အဲဒီကေလးေလးမွာ သကၠာယဒိ႒ိသံေယာဇဥ္ ရွိတယ္လို႕
သြားေျပာလို႕ မရဘူးတဲ႕ ။ ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆိုရင္
ဒီကေလးေလးဟာ သကၠာယဆိုတာေတာင္မွ
မသိေသးဘူးတဲ႕ အနုသယဓာတ္အေနနဲ႔သာ ရွိတာ ။
သကၠာယေတာင္ မသိေသးဘူး မွားယြင္းတဲ႕အျမင္
ဒိ႒ိက ဘယ္လိုျဖစ္မလဲတဲ႕ မျဖစ္နိုင္ဘူးတဲ႕ ။
ကေလးေလးကုိ ဥပမာျပၿပီး သကၠာယဒိ႒ိကု္ိ
သံေယာဇဥ္လို႕ဒီလိုသာမာန္ေျပာရင္ မင္းစကားက
မျပည့္စုံဘူး စြပ္စြဲခံရမယ္လို႕ ျမတ္စြာဘုရားက
မိန္႕ၾကားတဲ႕အခါက်မွ ရွင္အာနႏၵာက အရွင္ဘုရား
အဲလိုဆိုရင္ အားလုံး မွတ္သားရေအာင္ ရွင္းေပးပါ
ဆိုတဲ႕အခါ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္ပုံကုိ ျမတ္စြာဘုရားက
ေဟာတယ္ ။
ဒါက positive အေနအထားကုိ ျမတ္စြာဘုရားက
ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး activeအေနအထား
ပဋိယု႒ာနကုိ ဆိုလိုတာ ။
#အျမင္တစ္ခုဟာသူ႕ဟာသူအိပ္ေနတာသူ႕ဟာသူျမဳပ္ေနတာactiveမျဖစ္ဘူးေလ ။
တရားဓမၼနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၾကားနာဖူးျခင္း
က်င့္ႀကံအားထုတ္လို႕ မ်က္ေမွာက္ျပဳဖူးျခင္း
မရွိတဲ႕ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ ရုပ္တရားလည္းမသိ
နာမ္တရားဆိုတာလည္းမသိ မၾကားဖူးရံုတင္မကဘူး
သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး
ကြ်မ္းက်င္ျခင္းမရွိ ကြ်မ္းက်င္ေအာင္ေလ႕က်င့္သင္ၾကား
ေပးထားတာမရွိျခင္းေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါးကုိ ငါလို႕
ထင္လာတယ္ ။ ထင္တဲ႕အတိုင္းလဲ မွတ္ယူၿပီး
စိတ္ထဲမွာ တငါငါ ျဖစ္လာတယ္ ။
ဒါပဲအမွန္တရားဆိုၿပီး ဒီေပၚမွာပဲ လမ္းဆုံးလာတယ္ ။
အဲဒီအခါ သကၠာယဒိ႒ိဟာ positiveကေန
activeျဖစ္လာတယ္ ပဋိယု႒ာနျဖစ္လာတယ္ ။
အဲဒီက်ေတာ့မွ နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ တက္ၿပီး
ဆို႕ပိတ္တယ္ ဒီလိုေျပာလိုတာ ။
➡ သကၠာယဒိ႒ိကုိ positive( အနုသယ) အေနနဲ႕
မပယ္ရေသးေပမယ့္ တရားေတြၾကားနာေနရင္
positive ကေန active ျဖစ္မလာဘူး ။
ခႏၶာငါးပါးကလြဲၿပီး ဘာမွမရွိဘူး ငါဆိုတာမရွိဘူး
ငါ့ဥစၥာဆိုတာမရွိဘူး ဆိုတဲ႕တရားေတြ နာၾကားေနရလို႕
ဘာနဲ႕ ဥပမာတူသလဲဆိုရင္ ေရာဂါဟာ positive
ျဖစ္ေနေပမယ့္ မတည့္တာမစားသည့္အတြက္ေၾကာင့္
ေရာဂါမထဘူး activeမျဖစ္ဘူးေပါ့ ။
အဲလိုေရာဂါမထဘဲ ေရာဂါကုိ တစ္သက္လုံး ထိန္းၿပီး
ေနသြားတာလဲရွိတာပဲ ။
ေရာဂါထလာၿပီ activeျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ အဲဒီေရာဂါရဲ႕
ဒဏ္ကုိ ခံၾကရတာပဲ ။ သကၠာယဒိ႒ိက ထၾကြေသာင္းက်န္း
လာၿပီ activeျဖစ္လာၿပီ ပဋိယု႒ာန ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္
စိတ္ကုိလႊမ္းမိုးလာၿပီဆိုရင္ ဒီသကၠာယဒိ႒ိဟာ
သံေယာဇဥ္တစ္ခုအျဖစ္ေရာက္လာၿပီး လူရဲ႕စိတ္ကုိ
ခ်ည္ေနွာင္ထားေတာ့ အလြယ္တကူနဲ႕ ျဖဳတ္ပစ္လို႕
မရဘူး ။
အဲဒါေၾကာင့္ အနုသယအေနနဲ႕သကၠာယဒိ႒ိ ရွိေနေပမယ့္
ပဋိယု႒ာနမျဖစ္ေအာင္ ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြကုိ
သင္ယူၾကရတယ္ ။ ေလ႕လာၾကရတယ္ ။
စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကရမယ္ ။ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကုိ က်င့္ၾက
ရမယ္ ။ အဲလိုက်င့္ရင္ ေဆးနဲ႕ထိန္းထားသလို
positiveဟာ ၿငိမ္ေနတယ္ အေနွာက္အယွက္ ျဖစ္မလာ
ဘူးေပါ့ ။active ျဖစ္မလာဘူးေပါ့ ။
ဝိပႆနာက်င့္စဥ္က်င့္လို႕ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျဖစ္သြားျပီး
ေသာတာပန္ျဖစ္သြားရင္ အဲဒီpostiveဟာ negative
ျဖစ္သြားမွာပဲ ။ negative ျဖစ္သြားရင္
နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းႀကီး ပြင့္သြားၿပီ ။
အခ်ိန္မေရြး နိဗၺာန္ကုိ ျမင္နိုင္ၿပီ ေရာက္သြားနိုင္ၿပီ
ဒီလိုဆိုလိုတာ ။
အဲ႕ေတာ့ သကၠာယဒိ႒ိနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေသးစိတ္
တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ခႏၶာငါးပါး ရွိတဲ႕အတြက္ေၾကာင့္
လူေတြတစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ရွဳျမင္သုံးသပ္ပုံခ်င္း မတူဘူး ။
ခႏၶာတစ္ပါး တစ္ပါးမွာ ရွဳျမင္သုံးသပ္ပုံ ၄ မ်ိဳးရွိတယ္ ။
၄မ်ိဳးစီရွိတဲ႕အတြက္ေၾကာင့္ ၄ × ၅ = ၂၀
ဒါကုိ သကၠာယဒိ႒ိ ၂၀ လို႕ေျပာတာပဲ ။
အဲ႕ေတာ့ တစ္ခုကုိ အလြယ္မွတ္ဖို႕ လိုတယ္ေပါ့ ။
မမွတ္တတ္ရင္ ရွဳပ္ေထြးနိုင္တယ္ ။
ျမန္မာလိုေျပာမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာငါးပါးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
၁ ။ ခႏၶာဟာ ငါ ပဲ
ဖေယာင္းတိုင္မီးေလး ထြန္းထားလိုက္လို႕ရွိရင္
မီးေတာက္ကေလးေကာ မီးေတာက္ကေလးရဲ႕အဆင္းေကာ
ျမင္ရတယ္ ။အဲဒီေတာ့ မီးေတာက္နဲ႕အဆင္း အတူတူပဲလား
တျခားစီပဲလားဆိုရင္ အတူတူပဲေလ ။ မီးေတာက္ကေလး
ျမင္ရတာကုိက သူ႕ရဲ႕အဆင္းပဲ ။
ဒါေၾကာင့္ * ခႏၶာသည္ပင္ ငါ ငါသည္ပင္ ခႏၶာ
ဒါ ပထမအယူအဆ ပထမမွားယြင္းတဲ႕အျမင္တစ္ခုေပါ့ ။
၂ ။ ခႏၶာဆိုတာ ငါ့ဟာ
ေလာကလူေတြ ငါနဲ႕ငါ့ဟာ တြဲေနၾကတာ ။
ငါရွိလို႕ ငါ့ဟာဆိုတာရွိလာတာ ။
ငါမရွိရင္ ငါ့ဟာဆိုတာလည္း မရွိဘူးေလ ။
မွားယြင္းတဲ႕အယူအဆတစ္ရပ္အေနနဲ႕ ခႏၶာကုိ ငါလို႕
ေျပာလိုက္ေတာ့ ငါ့ဟာဆိုတဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္ကလည္း
ရွိလာတာပဲေလ ။ခႏၶာကုိငါ့ဟာလို႕ ရွဳျမင္လာတယ္ ။
ခႏၶာကုိငါလို႕ ေျပာတဲ႕အခ်ိန္က ငါသည္ပင္ခႏၶာ
ခႏၶာသည္ပင္ငါ မကြဲဘူး တစ္ခုထဲဘဲ ။
အခု ဒုတိယမွားယြင္းတဲ႕အျမင္ကက် ခႏၶာသည္ ငါ့ဟာလို႕
ဆိုတဲ႕အခါက် ငါကတစ္ခု ခႏၶာကတစ္ခု ျဖစ္သြားၿပီ ။
ဒါေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္သားဖို႕လိုအပ္တယ္ ။
ေနာက္ထပ္ တတိယ အယူအဆကက်ေတာ႕
၃ ။ ငါထဲကခႏၶာ
ဒီခႏၶာဟာ ငါနဲ႕ဆက္စပ္ေနတယ္ ငါထဲမွာရွိတယ္ ။
ငါကတစ္ခု ခႏၶာကတစ္ခု
ေနာက္ထပ္ နံပါတ္ေလးက်ေတာ့
၄ ။ ခႏၶာထဲကငါ
ငါဆိုတာ ခႏၶာထဲမွာရွိတယ္ဆိုေတာ့ ခႏၶာေတြအကုန္လုံးကုိ
ငါလို႕မေခၚဘူး ။
အဲဒီေလးမ်ိဳး ကုိသေဘာက်ၿပီဆိုရင္ သကၠာယဒိ႒ိ ၂၀ ကုိ
အလြယ္ေလး မွတ္လို႕ရၿပီ ။
အားလုံးသိၾကတဲ႕အတိုင္း ခႏၶာကငါးပါး
ရူပကၡႏၶာ
ေဝဒနာကၡႏၶာ
သညာကၡႏၶာ
သခၤါရကၡႏၶာ
ဝိညာဏကၡႏၶာ
ဒါျဖင့္
ရုပ္နဲ႕ပတ္သက္တဲ႕မွားယြင္းတဲ႕အျမင္က ၄မ်ိဳး
ေဝဒနာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္က၄မ်ိဳး
သညာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္က၄မ်ိဳး
သခၤါရနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္က ၄မ်ိဳး
ဝိညာဏ္နဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ မွားယြင္းတဲ႕အျမင္က ၄မ်ိဳး
အဲဒီလို ၄မ်ိဳးစီရွိလို႕ သကၠာယဒိ႒ိ ၂၀ ။
အဲဒီလို သကၠာယဒိ႒ိ ၂၀ သည္ အနုသယကေန
ပဋိယု႒ာန ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကုိ
ပိတ္႕ဆို႕ထားၿပီ ။
ဒါေပမယ့္ သကၠာယဒိ႒ိ အနုသယအေနနဲ႕ ရွိေနေပမယ့္
နတ္ျပည္လမ္းေၾကာင္းကုိေတာ့ မတားဘူး ။
ဆိုပါစုိ႕ ေရာဂါက စားလို႕ရတယ္ အိပ္လို႕ရတယ္
သုိ႕ေသာ္ positiveကေတာ့ ရွိေနတယ္ ။
အဲလိုပဲ သကၠာယဒိ႒ိကေတာ့ ရွိတယ္ ။
➡ ေကာင္းၿပီ သကၠယဒိ႒ိကုိ ကုိယ့္သ႑ာန္မွာ activeေတြ
ျဖစ္မလာေအာင္ သကၠာယဒိ႒ိကုိ ပယ္ဖို႕ ႀကိဳးစားၾကရ
မယ္ ။
သကၠာယဒိ႒ိဘယ္လိုပယ္မလဲဆိုရင္
* ပထမ တဒဂၤပဟာနလို႕ေခၚတဲ႕
တစ္စစီ ျဖဳတ္တဲ႕နည္းနဲ႕
တစ္စစီျဖဳတ္တဲ႕နည္းဆိုတာဘာလဲ
သတၱဝါဆိုတာ မရွိဘူး ခႏၶာငါးပါး ဒါမွမဟုတ္
ရုပ္နာမ္ ၂ မ်ိဳးပဲရွိတယ္ ။
နာမ္နဲ႕ရုပ္ ၂မ်ိဳးကုိ ပုိင္းပုိင္းျခားျခား ကုိယ့္သ႑ာန္မွာ
လက္ေတြ႕က်က် ဆင္ျခင္သုံးသပ္လို႕ သိရွိလာၿပီဆိုရင္
ဆိုလိုတာက နာမရူပပရိေစၧဒဉာဏ္
ကုိယ္ေတြ႕ အဲဒီဉာဏ္ရေအာင္ သုတမယဉာဏ္နဲ႕
တရားဓမၼေတြ နာယူဖတ္ရွဳၿပီး ကုိယ့္ခႏၶာနဲ႕စပ္ဟပ္ၿပီး
ဆင္ျခင္စဥ္းစားၾကည္႕ရမယ္ ။
ခႏၶာငါးပါးသာရွိတယ္ဆိုတာ တကယ္လက္ေတြ႕က်က်
သိလာေအာင္ မျပတ္ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေပးရမယ္ ။
အဲလိုလုပ္လို႕ နာမရူပပရိေစၧဒဉာဏ္ ကုိယ့္သ႑ာန္မွာ
ရလာၿပီဆိုရင္ အဲဒီဉာဏ္က သကၠာယဒိ႒ိကုိ
တဒဂၤအားျဖင့္ တစ္စအေနနဲ႕ျဖဳတ္ထားလိုက္တယ္
ထ မလာဘူး active ျဖစ္မလာဘူး ။
အဲဒါကုိ တဒဂၤပဟာနလို႕ေခၚတယ္ ။
လုံးဝ negative ျဖစ္သြားတာေတာ့မဟုတ္ဘူး
ထၾကြေသာင္းက်န္းမလာတာပဲရွိတယ္ ။
အနုသယက ရွိေနေသးတာပဲ ။
နာမ္နဲ႕ရုပ္ကုိ အစစ္အမွန္အတိုင္း ျမင္တဲ႕အသိဉာဏ္
နာမရူပပရိေစၧဒဉာဏ္ကုိပဲ ' ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ ' လို႕ေခၚတာပဲ ။
အဲဒီကေန တစ္ဆင့္တက္ၿပီး
သကၠာယဒိ႒ိဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနသလဲ! သုိ႕မဟုတ္
ဒီနာမ္ရုပ္ေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနသလဲ!
အဲလို နာမ္ရုပ္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းတရားကုိပါ
ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္သိလာတဲ႕အခါ အေၾကာင္းနဲ႕အက်ိဳး
တြဲဖက္ၿပီး သိလာတဲ႕အခါ ' ပစၥယ ပရိဂၢဟဉာဏ္ '
ဆိုတာ ရလာတယ္ ။
ဒီအေၾကာင္းရွိလို႕ ဒီအက်ိဳးျဖစ္တာပဲလို႕ ရွင္းရွင္းႀကီး
သိသြားတဲ႕ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ
ငါ ေနာင္ျဖစ္အုန္းမွာလား ဟိုအရင္က ငါျဖစ္ခဲ႕သလား
ဆိုတဲ႕ သံသယဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မဝင္ေတာ့ဘူး
သူကုိယ္တိုင္ အေၾကာင္းအက်ိဳးကုိ သိသြားလို႕ပဲ ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီဉာဏ္ကုိ ကခၤါဝိတရဏဝိသုဒၶိ လို႕
ေခၚတယ္ ။ သံသယေတြကုိ ေက်ာ္လႊားနိုင္ၿပီး
စင္ၾကယ္တဲ႕ဉာဏ္အျမင္တစ္ခုေပါ့ ။
ဒီဉာဏ္၂ခု ( ဒါမွမဟုတ္ )
ဒီဝိသုဒိၶ၂ခုဟာ ဝိပႆနာအားထုတ္သူတိုင္းပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕
အေရးႀကီးဆုံး အေျခခံေဖာင္းေဒးရွင္းအေနနဲ႕
လုပ္ရမယ့္အရာျဖစ္တယ္ ။
ဒီလိုမ်ိဳး နာမ္နဲ႕ရုပ္မွ ေသေသခ်ာခ်ာ အေၾကာင္းနဲ႕
သိမ္းဆည္းနိုင္ျခင္း အသိဉာဏ္နဲ႕ ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္
သိရွိနိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲနဲ႕ အနိစၥ မၿမဲဘူးလို႕
သြားေတြးေနရင္ စိတ္ထဲ အေတြးအနိစၥပဲ သြားျဖစ္မွာပဲ ။
ဒါေၾကာင့္ ဒါကုိ ဉာတပရိညာလို႕ေခၚတယ္ ။
နာမရူပ ပရိေစၧဒဉာဏ္
ပစၥယ ပရိဂၢဟဉာဏ္ ဒီဉာဏ္ ၂ခုနဲ႕
သိရမယ့္တရားေတြက ဘာလဲဆို ရုပ္နဲ႕နာမ္ပဲ ။
အဲဒီဉာဏ္၂ခုရၿပီးလို႕ ဆက္လက္ဆင္ျခင္သုံးသပ္တဲ႕
အခါက် အဲဒီဉာဏ္၂ခုသိခ်ိန္က ဘာကုိသိတာလဲဆိုရင္
သူ႕ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္အမွတ္အသားေလးေတြကတစ္ဆင့္
သိတာ ။ ရုပ္တရားဆို အပူအေအးနဲ႕ေတြ႕ရင္
ေျပာင္းေျပာင္းသြားတတ္တဲ႕သေဘာ ။
နမ္တရားဆို အာရံုရွိတဲ႕ဘက္ကုိ ညြတ္ညြတ္ သြား
တတ္တဲ႕သေဘာ ။
အဲဒီအမွတ္အသားလကၡဏာရွဳေထာင့္ေလးေတြကေန
ဒါရုပ္ပဲ ဒါနာမ္ပဲလို႕သိတယ္လို႕ေခၚတယ္ ။
ဖႆဆိုတာ အာရံုနဲ႕စိတ္ဆက္သြယ္ေပးတာ ။
ေဝဒနာဆိုတာ အာရံုေပၚမွာ အေတြ႕အႀကံဳရသြားတာ
ခံစားတာ ။
သညာဆိုတာ အာရံုကုိ မွတ္သားတာ ။
သခၤါရဆိုတာ ေစ႕ေဆာ္ဖန္တီးတာ ။
ဝိညာဏ္ဆိုတာ အာရံုကုိသိတာ ။
ပထဝီဆိုတာ ေပ်ာ့တာမာတာ
အာေပါဆိုတာ ယိုစီးတာ ဖြဲ႕စည္းတာ
ေတေဇာဆိုတာ ပူတာေအးတာ
ဝါေယာဆို လႈပ္ရွားတာ တြန္းကန္တာ
ဒီလို ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္သေဘာေလးေတြကုိ
သိတာ ဒီိဉာဏ္၂ခု ။
ဒါကုိ ဉာတပရိညာလို႕ေခၚတယ္ ။
ဥာတပရိညာကုိ ပိုင္ၿပီဆိုမွ တီရဏပရိညာ
တီရဏဆိုတာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တာ ။
တီရဏပရိညာပိုင္းက်ေတာ့ သဘာဝလကၡဏာေတြတင္
မကေတာ့ဘူး သာမညလကၡဏာလို႕ေခၚတဲ႕
အမ်ားဆိုင္လကၡဏာေတြျဖစ္တဲ႕
* သခၤါရတရားမွန္သမ်ွဟာ ျဖစ္ၿပီးေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။
' အနိစၥ '
* ျဖစ္ပ်က္မႈရဲ႕ အၿမဲတမ္းနွိပ္စက္ခံေနရလို႕
'.ဒုကၡ '
* ကုိယ့္အလိုအတိုင္းမျဖစ္လို႕
' အနတၱ '
ဒါသဘာဝတရားအားလုံးနဲ႕ဆိုင္တဲ႕ အမွတ္အသားပဲ ။
အဲဒါကုိ သာမညလကၡဏာလို႕ေခၚတယ္ ။
သာမညလကၡဏာဆိုတာ အမ်ားဆိုင္အမွတ္အသား။
ဒီတီရဏပရိညာအပိုင္းမွာ
သမၼသနဉာဏ္ နဲ႕ ဥဒယဗၺယဉာဏ္
ျဖစ္လာတယ္ ။
ေစာေစာက ညာတပရိညာပိုင္းမွာ သိထားတဲ႕
ရုပ္တရားနာမ္တရားေတြကုိ ထပ္တလဲလဲ အသိဉာဏ္နဲ႕
ပြတ္ၾကည့္ ။ ပြတ္ေလေျပာင္ေလပဲေလ ။
ေၾကးျပားေလးပြတ္ၾကည့္ပါလား ပြတ္တဲ႕အခါေျပာင္လာတယ္
ေျပာင္လာေလေလ ကုိယ့္မ်က္နွာကုိျမင္ရေလေလ
ျဖစ္တာေပါ့ ။
အဲ႕ေတာ့ သမၼသနဆိုတာ ပြတ္တိုက္တာ
အသိဉာဏ္နဲ႕ စိတ္နဲ႕ အာရံုနဲ႕ ပြတ္ေပးေနတာ ။
ရုပ္တရားေတြ နာမ္တရားေတြကုိ စူးစုိက္ၿပီး
ရွဳမွတ္ေနတဲ႕အခါ -
မၿမဲတဲ႕သေဘာေလးေတြ ေတြ႕လာတယ္ ။
ဆင္းရဲတဲ႕သေဘာေလးေတြ ေတြ႕လာတယ္ ။
အစုိးမရတဲ႕သေဘာေလးေတြ ေတြ႕လာတယ္ ။
➡ ဝိပႆနာ အဲဒီကစတာပဲ ။
အဲဒီလိုရွဳရင္းကေနၿပီးေတာ့
ပထမေတာ့ အတိတ္ကုိလဲ ရွဳၾကည့္တယ္ ။
အနာဂတ္ကုိလဲရွဳၾကည့္တယ္ ။
မေန႕တုန္းကရုပ္ေတြလဲဒီလိုပဲ ။
ဟိုေန႕ကရုပ္ေတြလဲ ဒီလိုပဲ ေနာက္လဲဒီလိုပဲေနမွာဆိုၿပီး
ပစၥကၡတင္မဟုတ္ဘဲ အနုမာနဉာဏ္ေလးေတြနဲ႕ပါရွဳေနရင္
ဒါ သမၼသန ။
သမၼသနဉာဏ္ကရင့္သန္လာတဲ႕အခါ
ျဖစ္ေနဆဲရုပ္တရားေတြအေပၚမွာ
ရုပ္တရားကျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတာကုိ
မွတ္တဲ႕စိတ္ကေလးက
လိုက္ၿပီးမွတ္နိုင္လာၿပီဆိုရင္
ဒါပစၥဳပၸန္ ခုျဖစ္ ခုပ်က္သြားတာကုိ ေနာက္ကလိုက္ၿပီး
ျမင္ေနၿပီဆိုရင္ ဒါ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ လို႕ေခၚတာပဲ ။
အဲဒီလို ဥဒယဗၺယဉာဏ္ျဖစ္လာၿပီဆိုတဲ႕အခါက်
အနိစၥလကၡဏာေတြ ပိုထင္ရွားလာတယ္ ။
အဲဒီမွာ မၿမဲဘူးဆိုတဲ႕သေဘာကုိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္ ။
ဆင္းရဲတယ္ အစုိးမရဘူးဆိုတဲ႕သေဘာေတြကုိလဲ
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်နိုင္လာတယ္ ။
အဲဒါကုိ ဆုံးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ပိုင္းျခားသိလို႕
တီရဏပရိညာလို႕ေခၚတယ္ ။
ဥဒယဗၺယဉာဏ္ ရင့္သန္လာတဲ႕အခါ
ပဟာနပရိညာဆိုတဲ႕ ဘဂၤဉာဏ္ေရာက္လာတယ္ ။
ျဖစ္မႈပ်က္မႈေတြကုိရွဳပါမ်ားလာတဲ႕အခါက်ေတာ့
ပုိၿပီးေတာ့ ျမန္ျမန္ႀကီးသိလာတယ္ ။
ခုျဖစ္ခုပ်က္သြားတာေတြ ျမင္လာတယ္ ။
ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ျဖစ္မႈဆိုတဲ႕အေပၚမွာ
အာရံုကမေရာက္ေတာ့ဘဲနဲ႕ ပ်က္မႈတစ္ခုတည္းေပၚမွာ
အာရံုေရာက္သြားတယ္
➡ ျမန္လြန္းအားႀကီးတယ္ေပါ့ ။
ပ်က္မႈတစ္ခုတည္းေပၚမွာ အသိဉာဏ္ေတြဟာ
လ်င္လ်ွင္ျမန္ျမန္ ထက္သန္လာၿပီး
ေရွ႕ကစိတ္က ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတယ္
ေနာက္ကစိတ္က လိုက္သိတယ္ ။
ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ႀကီးပ်က္သြားတာကုိ သိတဲ႕အခါ
ဒါ ဘဂၤဉာဏ္ ။ဘဂၤဉာဏ္ျဖစ္လာတဲ႕အခါ နိစၥလို႕
ထင္လာတဲ႕အထင္အျမင္ႀကီးဟာ
လုံးဝေပ်ာက္သြားတယ္ ။
ဒါက ပဟာနပရိညာ ဖယ္ရွားပစ္လိုက္တာ ။
ခ်မ္းသာတယ္လို႕ထင္တဲ႕အထင္
ကုိယ္ပိုင္တယ္လို႕ထင္တဲ႕အထင္
ကုိယ္လုပ္လို႕ရတယ္လို႕ထင္တဲ႕အထင္ေတြဟာ
ေပ်ာက္သြားတယ္ ။
အတၱသညာလဲေပ်ာက္သြားတယ္ ။
အဲလိုဖယ္ရွားနိုင္တဲ႕အေနအထားမ်ိဳးကုိ
ပဟာနပရိညာ ။
အဲဒီ ပဟာနပရိညာက ဆက္ဆက္ ဆက္ဆက္သြားၿပီး
ဘဂၤဉာဏ္ကေန ေနာက္ ေၾကာက္စရာလို႕ျမင္လာရင္
' ဘယဉာဏ္ '
အျပစ္ေတြျမင္လာရင္ ' အာဒီနဝဉာဏ္ '
အပ်က္ျမင္တယ္ဆိုတဲ႕ေနရာမွာ မက်န္ေစရဘူး
မက်န္ေအာင္ ျမင္တယ္ ။
ပထမေတာ့ ေယာဂီဟာ ေရွ႕ကျဖစ္သြားတဲ႕စိတ္ကေလးကုိ
ေနာက္ကစိတ္ကလိုက္ၿပီး ပ်က္တယ္ဆိုတာျမင္တာ ။
အဲဒီေနာက္ကေပၚလာတဲ႕ စိတ္ရဲ႕ပ်က္မႈကုိ
သူက မျမင္ေသးဘူး။
အဲဒါပါျမင္လာမွ မွန္တယ္ ရင့္သန္လာတယ္လို႕
ေျပာရမယ္ ။
ဆိုလိုတာက ရူပါရံုေလးကုိ ျမင္သိတဲ႕စိတ္ကေလး
ျဖစ္ၿပီးပ်က္တာကုိ ရွဳမွတ္တဲ႕စိတ္ကေလးက
ျမင္လိုက္တယ္ ။
အဲဒီရွဳမွတ္တဲ႕ဉာဏ္ကေလး ပ်က္သြားတာကုိ
ေနာက္ကဉာဏ္က သိလိုက္တယ္ ။
ရူပါရံုကုိ အာရံုျပဳတဲ႕စိတ္ကေလး ပ်က္သြားတာကုိ
မွတ္စိတ္က သိလိုက္တယ္ ။
အဲဒီမွတ္စိတ္မွတ္ဉာဏ္ ပ်က္သြားတာကုိ
ေနာက္ထပ္ေပၚလာတဲ႕ မွတ္စိတ္မွတ္ဉာဏ္က
သိလိုက္ျပန္တယ္ ။
အက်န္အၾကြင္းမရွိရဘူး ။
ဉာတဆိုတာ သိစရာအာရံု
ဉာဏဆိုတာ အဲဒီသိစရာအာရံုကုိ သိတဲ႕အသိဉာဏ္ ။
အဲဒီ၂ခုစလုံးကုိ ရွဳနိုင္ရမယ္လို႕ ဆိုလိုတာ ။
နို႕မို႕ဆို သိတဲ႕စိတ္ကေလးက က်န္ေနတတ္တယ္ ။
မွတ္တဲ႕စိတ္ကေလးက က်န္ေနတတ္တယ္ ။
အသိဉာဏ္ေလးကိုေတာ့ ၿမဲတယ္လို႕ ထင္သြားတတ္
ေသးတယ္ ။ အဲ႕ေတာ့ မၿမဲဘူး ။
ေနာက္စိတ္ ေနာက္စိတ္က အားလုံးၾကည့္လိုက္တဲ႕အခါက်
အပ်က္ေတြခ်ည္းပဲ ျမင္သြားတာ အပ်က္အစဥ္တန္းႀကီးပဲ
ျဖစ္သြားတယ္ ေနာက္က် ။
ရပ္တည္ေနတာ တစ္ခုမွ မရိွဘူး ။
အဲဒီလို ျမင္လာတဲ႕အခါက်
အျပစ္ေတြျမင္လာတယ္ " အာဒီနဝဉာဏ္ "
အျပစ္ေတြ ေတြ႕လာၿပီဆိုရင္ ေၾကာက္စရာႀကီး
ဒုကၡေတြ ေတြ႕လာၿပီဆိုရင္ လူဆိုတာ
လြတ္ခ်င္လာတာပဲ " မုစိၥတုကမ်တာဉာဏ္ "
ေအး လြတ္ခ်င္လာလို႕ရွိရင္ လြတ္ရာ လြတ္ေၾကာင္း
စဥ္းစားဆင္ျခင္လာတယ္
ဒီခႏၶာငါးပါးရဲ႕မၿမဲတဲ႕သေဘာေတြကုိ ျပန္လည္ဆင္ျခင္
သုံးသပ္လာတယ္ " ပဋိသခၤါဉာဏ္ "
ဒီသဘာဝတရားေတြဟာ ဒီလိုပဲလို႕ သဘာဝတရားနဲ႕
ေနသားတက် ျဖစ္လာတယ္ ။
မုန္းတီးျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္း မရွိေတာ့ဘူး
တည္ၿငိမ္တဲ႕အေနအထားတစ္ခုကုိ ရလာတယ္
သခၤါရုေပကၡာဆိုတာ သခၤါရတရားေတြအေပၚမွာ
စိတ္ကေလးၿငိမ္သက္ၿပီး ဟန္ခ်က္ညီညီနဲ႕လုပ္နိုင္တဲ႕စိတ္
ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႕ ရွဳနိုင္တဲ႕ဉာဏ္မ်ိဳးကုိ
" သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္ " လို႕ေခၚတယ္ ။
အဲလိုရွဳနိုင္ၿပီဆိုရင္ ဒီသခၤါရုေပကၡာဉာဏ္
ရင့္သန္လာတဲ႕အခါမွာ " အနုေလာမဉာဏ္ "ဆိုတာ
ေပၚတယ္ ။ေပၚၿပီးတဲ႕အခါ ဒီဉာဏ္ေလးေပၚလိုက္
တာနဲ႕ နိဗၺာန္ဆိုတာ ျမင္လိုက္ရၿပီ ။
သူက အမွတ္သညာေပးလိုက္တဲ႕အတိုင္း
ေသာတာပတိၱမဂ္စိတ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ကုိ ျမင္လိုက္ရတယ္ ။
ေသာတာပတိၱမဂ္က နိဗၺာန္ကုိ ျမင္လိုက္တာနဲ႕
တၿပိဳင္နက္ သကၠာယဒိ႒ိဟာ ခ်က္ခ်င္း negative
ျဖစ္သြားတယ္ ။ မရွိေတာ့ဘူး ။
ဒါေၾကာင့္ သကၠာယဒိ႒ိဆိုတာ ေသာတာပတိၱမဂ္နဲ႕မွ
ဖယ္ရွားပစ္တာပါ ။
ဒီဖယ္ရွားျခင္းက ေနာက္ထပ္ဘယ္ေတာ့မွ
မလာတဲ႕ ဖယ္ရွားပစ္ျခင္းပဲ ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႕လဲ
နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကုိ ပိတ္ဆို႕ေနတဲ႕ သကၠာယဒိ႒ိကုိ
ဝိပႆနာတရား ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ဖယ္ရွားပစ္
နိုင္ၾကပါေစ ။
25 - 3 - 2011 တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
တရားေတာ္အသံဖိုင္မွ ျပန္လည္ေကာက္နုတ္
ပူေဇာ္မ်ွေဝပါသည္။
______________________________________________
ဒီတရားတစ္ပုဒ္ထဲနဲ႔တင္ ပါခ်ဳပ္ဆေတာ္ႀကီး၏ေက်းဇူး ဆပ္ မကုန္ေလၿပီ ...။ 🙏🙏🙏
Credit _ Original uploader.
#PhyoMayOo
Thanks _ Ashim Oattama

No comments:

Post a Comment