"စက္ဘီစီးခဲ့စက္ဘီးစီးဆဲ စက္ဘီးဆက္စီးဦးမဲ့ၿမိဳ႕" ===========================
လွည္းေနာက္ၿမီးထက္၊
ေျခတြဲေလာင္းေလးယွက္ၿပီး
သံသာသီေတာ့ေပ...
ေတာင္ေျခမေ၀းတေ၀း...
ေဖြးေဖြးတည္ေန၊ေစတီ
ေက်ာင္းကန္ျပာသာဒ္မ်ားနဲ႔
ဘုရားဇရပ္တို႔ေပ်ာ္စရာေပ
အပါးကပ္လို႔ေမွ်ာ္တာေတြ
အလားနတ္တို႔ေျပ ..၊
အိုေအာင္မင္းေအာင္
ေပါင္းၾကလို႔ေလ ...၊
တူစံုေမာင္မယ္၊
ေတာင္းဆုကိုေခြၽ...၊
မန္းေတာင္ရိပ္ကိုခိုသူ
ပ်ဳိျဖဴႏွမေတြ ....
၁၉၃၀ ၀န္းက်င္ယခုလိုတစ္၀ါတြင္း၌မႏၲေလးသူေလးေတြ လွည္းယာဥ္ေက်ာ့စီးၿပီးမႏၲေလးေတာင္သို႔ ဘုရားဖူးလည္သည့္ ျမင္ကြင္းကို ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက "တစ္၀ါတြင္း"သီခ်င္းတြင္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က မႏၲေလးသူေလးမ်ားကအခါႀကီးရက္ႀကီးေရာက္လွ်င္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္းစု႐ံုးကာ အႀကီးအကဲ၊မိဘမ်ားကို ခြင့္ပန္ၿပီး တန္ခိုးႀကီးဘုရားမ်ားသို႔ တေပ်ာ္တပါး သြားေရာက္ၾကေပလိမ့္မည္။ သက်သီဟ၊အိမ္ေတာ္ရာ၊ ခ်မ္းသာႀကီး၊ခ်မ္းသာရ၊ရွင္ပင္ပက္လက္၊ေရႊက်ီးျမင္၊ ရတနာမဥၨဴ၊ဆုေတာင္းျပည့္၊ဆုေတာင္းရ ...စသည္ျဖင့္ ရွိမွာေပါ့ ...။
ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းေခတ္က မႏၲေလးသူေတြ မႏၲေလးေတာင္သို႔ ဘုရားဖူးသြားၾကေတာ့လွည္းေနာက္ၿမီးမွာ ေျခတြဲေလာင္းေလးယွက္ၿပီးသီခ်င္းသံၿပိဳင္သီၾကသတဲ့...။ သူတို႔စီးလာၾကေသာလွည္းယဥ္တန္းက က်ဳံးနံေဘးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ျခဴသံေလးေတြ တလြင္လြင္ႏွင့္မို႔နား၀င္ေအးလွသတဲ့...။
ထိုေခတ္ထိုအခ်ိန္ကမႏၲေလးတြင္ ဘိုင္စကယ္ဟုေခၚသည့္ စက္ဘီးေတြတြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးစြဲေနေလာက္ၿပီ။ သို႔ေသာ္ထိုစက္ဘီးမ်ားကိုေယာက္်ားဘသား က်ားက်ားလ်ားလ်ားႀကီးေတြကပဲ စီးၾကမည္။ တကယ္ေတာ့ေအဒီ၁၇၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ျပင္သစ္၌ သစ္သားတန္းကို ဘီးႏွစ္ဘီးတပ္ၿပီးေျခႏွင့္ကန္သြားေသာ စက္ဘီးေလာင္းေလးေပၚၿပီးေနာက္ ေနာင္ႏွစ္၅၀ နီးပါးအၾကာ ေအဒီ၁၈၃၉ ေရာက္မွ ေျခေထာက္ႏွင့္ နင္းသြားရေသာ စက္ဘီးကို စေကာ့လူမ်ဳိးတစ္ေယာက္က တီထြင္ခ်ိန္တြင္ ျမန္မာကလည္းေၾကးသြန္းသံသြန္း အတတ္ေတြကြၽမ္းက်င္ႏုိင္နင္းေနပါၿပီ။ ၁၈၆၆ခုႏွစ္၌ ျပင္သစ္ျပည္တြင္ ပဲနိဖာသင္(ေရွ႕ဘီးက ေနာက္ဘီးထက္ ေလးဆႀကီးေသာ) စက္ဘီးေတြလမ္းေပၚတြင္က်ယ္စြာ စီးေနခ်ိန္၌ရတနာပံု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွ အိမ္ေရွ႕စံကေနာင္မင္းသားက ျပင္သစ္၊အီတလီႏုိင္ငံမ်ာ းသို႔ ျမန္မာလူငယ္ေတြကိုပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္ကာ ကိုယ္ပိုင္လက္နက္စက္႐ံုကအစ အျခားလူသံုးကုန္ စက္႐ံုမ်ားအထိ တည္ေထာင္ႏုိင္ရန္ၾကံရြယ္ေနေပၿပီ။
ကေနာင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ေစာစီးစြာနတ္ရြာစံခဲ့ေပလို႔ ...။ သို႔မဟုတ္က ၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ယခုေခတ္ စက္ဘီးပံုစံကို အဂၤလန္၌ စီးပြားျဖစ္ စတင္ေရာင္းခ်ေနေသာအခါ ရတနာပံုမႏၲေလးမွာလည္းစက္ဘီးစက္႐ံုေရာ က္မလာေပဘူးဟုမည္သူေျပာအ့ံနည္း...။ ထားပါေတာ့ ...။ စစ္ႀကီးမတုိင္မီ မႏၲေလးတြင္ အဂၤလန္စက္ဘီးေတြ အသံုးျပဳလာတာေတာ့ေသခ်ာသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ မ်က္ႏွာဖံုးနာမည္ေက်ာ္အႏုပညာရွင္ ရြာစားႀကီး စိန္ေဗဒါက သူ႔ဆင္တိုစက္ဘီးအသစ္ႀကီးႏွင့္ မက္မက္ေမာေမာ ဓာတ္ပံုအ႐ုိက္ခံခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ ေခတ္ဆန္သည့္ ျမန္မာမိန္းမပ်ဳ ိေလးကလည္းဆံထံုးထံုးကာ ရွန္ဟဲညြန္႔ပိုးထည္ လက္ရွည္အက်ႌဖားဖားႏွင့္ ဇင္းမယ္လံုခ်ည္၀တ္ၿပီး မိန္းမစီးစက္ဘီးေပၚ တက္ထုိင္၍ စတုိင္ထုတ္ေနၿပီ။ ျမန္မာမိန္းမပ်ဳိေလးစီးေနေသာ စက္ဘီးက မိန္းမစီးစက္ဘီး ပံုခ်ဳိးထားသည္။သည္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္လည္း စက္ဘီးေတြ၀င္ေနၿပီေပါ့။ သို႔ေသာ္ က်ယ္္က်ယ္ျပန္႔ျ ပန္႔ေတာ ့စီးၾကဟန္ မတူေသး...။ ေယာက္်ားစီးစက္ဘ ီးကိုေတာ့ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္စီးၾကေရာေပါ့။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္မႏၲေလး၁၃၀၀ ျပည့္(၁၉၃၉) အေရးေတာ္ပံုတြင္၂၆ဘီလမ္းေပၚ၌ စက္ဘီးေတြ အတံုးအ႐ုန္းလဲေနသည့္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္း မ်ားလည္းရွိသည္။ထို႔ျပင္အေရးေတာ္ပံုတြင္ က်ဆံုးသည့္ အာဇာနည္မ်ားစ်ာပနပို႔ေဆာင္ပြဲ၌မႏၲေလးတြင္ ထိုအခ်ိန္က စတင္သံုးစြဲေနေသာဆိုက္ကားမ်ားကလည္း အုပ္ႏွင့္သင္းႏွင့္ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ၾကသည့္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ားလည္းရွိသည္။
တကယ္ေတာ့ထိုစဥ္ကာလကတည္းကမႏၲေလးတြင္ စက္ဘီးမ်ားတြင္က်ယ္စြာ သံုးေနၾကသည္။ မႏၲေလးတြင္ ဓာတ္ရထားမ်ား၊ ျမင္းရထားမ်ားစသည္ျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္အရွိန္ရေနၿပီး၊ ၀ံသာႏုစိတ္ဓာတ္ျ ဖင့္ ဆုိက္ကားမ်ားလည္း၀င္းႀကိဳ၀င္းၾကား၊ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမက်န္၀င္ထြက္သယ္ပို႔ေ နၾကေသာ္လည္းစက္ဘီးကမႏၲေလးအတုိင္းအတာႏွင့္ အလြန္တာသြားအရာေရာက္လွ၏။ မႏၲေလးတြင္ စက္ဘီးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာစမွတ္တစ္ခုလည္းရွိသည္။ မႏၲေလးတြင္စက္မႈလက္မႈအထက္တန္းေက်ာင္းေနရာေျမ၊ ယခု အမွတ္ ၁၄အထက္တန္းေက်ာင္း၀င္းေနရာ ေျမ၊ မႏၲေလးေဆး႐ံုႀကီးေျမာက္ဘက္သံုးဆယ္၀င္းေျမ၊ ၈၁ လမ္းႏွင့္လမ္း၃၂ လမ္းေထာင့္ တရားဇရပ္ႀကီး၊မႏၲေလး ဘိုးဘြားရိပ္သာ၊မႏၲေလး၏ ပထမဆံုးမီးသၿဂဳႋဟ္စက္ စသည္ျဖင့္ အမ်ားျပည္သူအတြက္လွဴဒါန္းထားေသာ ကုသိုလ္အစုစုအျပင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ၀င္းေျမ၊ တိုက္တာအိမ္ျခံစသည္ျဖင့္မ်ားစြာပိုင္ဆုိင္ခဲ့ေသာ ထိုေျမ၊ ထိုယာ၊ထို၀င္း၊ထိုအိမ္မ်ားကို အမ်ားအတြက္ ရြက္ပုန္းသီးလွဴဒါန္းခဲ့ေသာ ဦးေက်ာ္လွသည္ သူစတီးဘရားသား၌႐ံုးအုပ္စာေရးႀကီး၀င္လုပ္ေသာအခါ ႐ံုးရွိရာေဂါ၀ိန္ဆိပ္သို႔ ေျမာက္ဘံုဘိုင္တန္းရွိ ေနအိမ္မွ အသြားအျပန္ကို ရာေလးစက္ဘီးျဖင့္သြားသတဲ့။ သူပုိင ္ရာေလးစက္ဘီးက ကာကီစထူထူျဖင့္စက္ဘီးကုန္းကိုဖ ံုးအုပ္သည္။ ေဘာင္မ်ားကိုလည္းကာကီစႏွင့္ ပတ္ခ်ဳပ္ထား၏။ စက္ဘီးကိုရပ္လိုလွ်င္ ဘရိတ္အုပ္ၿပီးမရပ္ ...။ ဘရိတ္ပြန္းမွာစိုး၍ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းအရွိန္ေလွ်ာ့ၿပီးစီးကာ ရပ္လိုေသာေနရာေရာက္မွခုန္ဆင္းသည္။ အိမ္ေရာက္သည္ႏွင့္စက္ဘီးကိုဖုန္သုတ္ေလေလွ်ာ့ၿပီး တန္းမွာဆြဲထားသည္။ေနာက္ရက္ ႐ံုးသြားမွတန္းကခ်၊ ေလထိုးစီးသတဲ့ ...။ စက္ဘီးကို ဤမွ်ညႇာတာ...၊ ဤမွ်ယုယၿပီး႐ိုေသစြာကိုင္တြယ္ပံုကို မႏၲေလးေရွးလူႀကီ းေတြ ေျပာစမွတ္ျပဳသည္။
စစ္ႀကီးမတုိင္မီအထိေတာ့မႏၲေလးမွာ မႏၲေလးသူေတြ စက္ဘီးကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္စီးၾကပံုမေပၚေသး...။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ါတြင္း၀ါကြၽတ္ဘုရားေက်ာင္းကန္ကို မႏၲေလးသူေတြစုၿပီးလွည္းယာဥ္စီးကာ ဘုရားဖူးထြက္ၾကပ ံုကိုဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းကေရးသားစပ္ဆိုခဲ့သည္။
"လက္ပံပြင့္ေတြ ..
ေလအတုိက္ေၾကြလိုက္တဲ့အခါ
တ၀ဲ၀ဲ ၀ဲကာေလယာဥ္ပမာ ...
ေၾသာ္... ခ်စ္စရာ ခ်စ္စရာ
ျမင္ရပါေလဦးေတာ့မည္၊
႐ိုးတံေတြက်ဲ
ေနပူထဲ ...မွာ
ေရႊညာသူပ်ိဳျဖဴေခ်ာေတြ
စက္ဘီးေလးေတြစီးကာကိုယ္စီ
စက္ဘီးေလးေတြစီးကာကိုယ္စီ"
ေနာက္ေတာ့မႏၲေလးက စက္ဘီးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ျဖစ္သြားသည္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးမ်ားအေနႏွင့္ စက္ဘီးႏွင့္ကပိုမိုခရီးေရာက္ ဣေႁႏၵရလာသည္။ ေရွးက မႏၲေလးတြင္မိန္းကေလးမ်ားအေနႏွင္ ့အရြယ္ေရာက္သည္ႏွင့္ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ နီးစပ္သူမ်ားထံ ေစ်းသင္အပ္ၾကသည္ကမ်ားသည္။ ေစ်းသည္အမ်ားစုက ေစ်းခ်ဳိေတာ္ႀကီးမွာမို႔ ကိုယ့္အိမ္မွေစ်းခ်ဳိခရီးကို စက္ဘီးႏွင့္သြားၾကသည္။ အလားတူ ေက်ာင္းသြား၊႐ံုးသြား၊ အလုပ္သြားကိစၥအတြက္လည္းစက္ဘီးမ်ားကို တြင္တြင္စီးၾကသည္။မႏၲေလးၿမိဳ႕ျပဖြဲ႕စည္းမႈက ဆင္ေျခဖံုးမွသည္ ေစ်း၊ေက်ာင္း၊႐ံုး၊အလုပ္႐ံု၊ ေဆးလိပ္ခံု စေသာေနရာမ်ားကအေ၀းဆံုးသံုးမိုင္၊ေလးမိုင္သာသာမို စက္ဘီးက အရာေရာက္သည္။ အိမ္ေထာင္စုတစ္စုတြင္ စက္ဘီးတစ္စီးက မျဖစ္မေနလိုအပ္ေသာၿမိဳ႕လည္းျဖစ္၏။ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္လူဦးေရဆယ္ဦးလွ်င္စက္ဘီးတစ္စီး အနည္းဆံုးရွိရေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္မႏၲေလးသူမ်ား တြင္က်ယ္စြာ စက္ဘီးစီးေနၾကၿပီျဖစ္သည့္ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ မႏၲေလးႏွစ္ ၁၀၀ ျပည့္ႏွစ္ကလူဦးေရႏွစ္သိန္းခြဲတြင္ စက္ဘီးစီးေရ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ရွိႏိုင္သည္။ သည္အခ်ဳိးအစားက ေျပာင္းလဲသြားႏုိင္ပါၿပီလား...။ ဒါကေတာ့ တပ္အပ္ေသခ်ာေျပာႏုိင္သည္။ ထိုအခ်ိန္ကလူဦးေရႏွစ္သိန္းခြဲတြင္ အိမ္ေျခ ၃၅၀၀၀ ရွိသည္ဆိုေတာ့ ႏွစ္အိမ္လွ်င္ စက္ဘီးတစ္စီးပဲ အနည္းဆံုးထား...စက္ဘီးစီးေရ ၁၇၀၀၀ေက်ာ္ ၁၈၀၀၀ နီးပါးေတာ့ရွိသည္။မႏၲေလးကားစစ္ႀကီးၿပီးေနာက္ပိုင္း စက္ဘီးႏွင့္အေတာ္ယဥ္ပါးကာသံုးစြဲမႈပမာဏ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ ပိုမိုႀကီးထြားလာခဲ့သည္။ စက္ဘီးတစ္စီးေပၚေရွ႕ေဘာင္တန္း၌တစ္ေယာက္တင္၊ ေနာက္ကယ္ရီယာေပၚ ကေလးေပြ႕ခ်ီထားေသာ မိခင္တစ္ဦးကို တင္ေဆာင္ကာ ေလးေယာက္စီးနင္း သြားတာလည္းမဆန္းေတာ့...။ ထို႔အတူ စက္ဘီးကို ထီးေဆာင္း၍လည္းကြၽမ္းက်င္စြာစီးနင္းသည္။ ေခါက္ထီးေပၚေသာ ေခတ္၌မႏၲေလးသူက ေက်ာ့ေက်ာ့ရွင္း ရွင္းစက္ဘီးစီးမပ်က္ႏွင့္ ေခါက္ထီးဖြင့္၊ေခါက္ထီးပိတ္ခဲ့ သည္။ စက္ဘီးေပၚတက္သည္ႏွင့္ လက္တစ္ဖက္က စက္ဘီးလက္ကိုင္ကိုကိုင္ကာ လက္တစ္ဖက္က ထဘီနားစကို ထိန္းသိမ္းၿပီးမွစက္ဘီးေပၚကြၽမ္းက်င္စြာ တက္ႏုိင္သည္။ စက္ဘီးေပၚေရာက္ေတာ့လက္ကိုင္ႏွစ္ဖက္ ကိုလက္ဖေနာင့္ႏွင့္ဖိၿပီးလက္ေမာင္းကို ဆန္႔တန္းကာခါးကိုဆန္႔ဆန္႔ကေလးႏွင့္ဒူးကိုေစ့ကာလွပေ သာကိုယ္ဟန္ေနထားႏွင့္နင္းႏုိင္သည္။
"ဘီးကေလးကိုစီး ...
အခ်စ္ကေလးကိုတင္ၿပီး
ကိုယ္သြားရတာေလ...
အင္မတန္ေပ်ာ္ ...
စၾက၀ဠာအဆံုးထိနင္းရမလား..."
မႏၲေလးမွာဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ လည္းစက္ဘီးစီးခဲ့သည္။ အဆိုေတာ္စိုင္းထီးဆုိင္လည္းစက္ဘီးစီးခဲ့သည္။ အဆုိေတာ္ေဂ်ေမာင္ေမာင္လည္းစက္ဘီးစီးခဲ့သည္။ ထို႔အတူ...ထို႔အတူ...မႏၲေလးသူတိုင္းလိုလိုက စက္ဘီးစီးရင္းလိုရာခရီးကိုေက်ာ့ေက်ာ့ ေမာ့ေမာ့သြားႏုိ င္သည္။ မႏၲေလးတကၠသိုလ္၀င္းႀကီးထဲက ပင္မေဆာင္ႀကီး ေလွကားအေျခမွာ စက္ဘီးေတြစီရပ္ထားပံုက အင္စေတာေလးရွင္းျပကြက္တစ္ခုပမာ အႏုပညာေျမာက္ေနသည္။ သစၥာေဆာင္ေရွ႕မွာလည္း စက္ဘီး၊ေရႊမန္းေဆာင္ေရွ႕မွာလည္းစက္ဘီး၊ ျမတမာေဆာင္ေရွ႕မွာလည္းစက္ဘီး...၊ အုတ္ခံုႀကီးသာ က်န္ေတာ့ေသာ အတုမရွိေက်ာင္းႀကီး၏ မကန္း႐ုပ္ေလွကားေျခမွာ ေယာက္်ားစီးစက္ဘီးတစ္စီးႏွင မိန္းမစီးစက္ဘီးတစ္စီးေခါင္းခ်င္းဆုိင္ေနသည္။ ၀င္းလိုက္႐ံုေျမာက္ဘက္ေဒၚေသာင္းေသာင္း စက္ဘီးအပ္ဆုိင္မွာေသာၾကာေန႔ဆို စက္ဘီးလက္မွတ္ ကုန္ေနတတ္သည္။ ၀ါဆိုလဇြန္ပန္းပြင့္ရာသီတြင္ မ်က္ပါးရပ္ျမသီတာဇာတ္႐ံု၌႐ံုခါေခါင္းေလာင္းမထိုးမီ မီးသတ္ရန္ပံုေငြ စက္ဘီးစတင္းမွာေနရာျပည့္သြားသည္။ တကၠသိုလ္ႏွင့္ နန္းတြင္းလူငယ္ေဘာလံုးပြဲအၿပီး ဗထူးကြင္းမွသည္ မစိုးရိမ္မီးပြိဳင့္အထိ စက္ဘီးအုပ္ႀကီးက မျပတ္ေတာ့။ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း၁၀ ရက္ေန႔ည လမ္းလယ္ဘုရားပြဲမွာလည္း၈၂လမ္းေပၚ စက္ဘီးမ်ားက ပြဲေစ်းတန္းေလွ်ာက္ေနၾက၏။ မၾကာမီ စက္ဘီးအားလံုး အၿငိမ့္စင္ေဘး၊အၿငိမ့္စင္ေနာက္ ေရာက္သြားၾက၏။ ထိုုစဥ္က ၂၅.၆၄ စတုရန္းမိုင္ဧရိယာအက်ယ္အ၀န္း ရွိမႏၲေလးၿမိဳ႕ အတြင္းမွ စက္ဘီးမ်ားကားအခု ထိုအင္အားထက္မယုတ္မေလ်ာ့ဘဲ ပို၍ပင္တိုးကာ၄၅ စတုရန္းမိုင္ရွိ မဟာမႏၲေလးဧရိယာအတြင္း ဆင္ေျခဖံုးအမ်ားစုစီ ဗဟိုခြာအားပံုစံျဖင့္ က်ဲျပန္႔သြားေတာ ့သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔က စာရင္းဇယားမ်ားအရ မႏၲေလး ငါးၿမိဳ႕နယ္မွာ လူဦးေရ ၇၄၄၉၀၉ ဦးရွိသည္။ မႏၲေလးအနီး၀န္းက်င္ ပုသိမ္ႀကီးႏွင့္ အမရပူရ ႏွစ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ လူဦးေရ ၃၁၉၉၆၄ ဦးရွိသည္။ ထားပါေတာ့ ...။ မႏၲေလးငါးၿမိဳ႕နယ္လူဦးေရပဲ။ ထိုလူဦးေရမွာပ်မ္းမွ် ငါးေယာက္လွ်င္ စက္ဘီးတစ္စီးရွိတယ္ဆိုပါစို႔ ...။ (တကယ္လည္းရွိသည္။) စက္ဘီးစီးေရေပါင္း၁၄၈၉၈၂ စီးရွိမည္။ ထိုအေရအတြက္ထဲမွမႏၲေလးသူေတြ တစ္၀က္ေက်ာ္က စက္ဘီးစီးေနၾကတာေသခ်ာသည္။ ဒါဆိုရင္မႏၲေလးသူေတြက အနည္းဆံုး၇၄၄၉၁စီးေသာ စက္ဘီးမ်ားစီးေနဆဲျဖစ္၏။ မႏၲေလးအနီးအနား ပုသိမ္ႀကီးႏွင့္ အမရပူရၿမိဳ႕နယ္မ်ားက လာေရာက္ၾကသူေတြႏွင့္ဆိုလွ်င္ အနည္းဆံုးအစီးေရ ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္ေသာ စက္ဘီးေတြႏွင့္ မႏၲေလးသူေတြကိုယေန႔တုိင္ ျမင္ေတြ႕ေနရေပဦးမည္။
လြန္ခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္၊ ေလးႏွစ္အတြင္းတ႐ုတ္ဆုိင္ကယ္ေတ အစီးေရ သိန္းဂဏန္းမွ် ၀င္လာေတာ့မႏၲေလးသည္ ဆုိင္ကယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ဟုဆိုသူက ဆိုၾက၏။ ၁၀ သိန္းနီးပါးမွ် လူဦးေရတြင္ဆုိင္ကယ္စီးေရ တစ္သိန္း၀င္လာေသာ္လည္း နဂိုရွိရင္းစြဲ သိန္းခ်ီရွိေနေသာစက္ဘီးေတြ ယုတ္ေလ်ာ့မသြား၊ပို၍ပင္တိုးလာဦးမွာ ဧကန္မုခ်ျဖစ္သည္။
စက္ဘီးတုိင္းျပည္ဟုသမုတ္အပ္ေသာ တ႐ုတ္ျပည္မွာေတာ့ဘီဂ်င္းၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအပါအ၀င္ လာမည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ေလာင္စာေခြၽတာမႈအရ စက္ဘီးစီးေရ သန္းခ်ီ၍ တိုးကာစီးၾကဦးမွာတဲ့။ ဒါျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ဆိုတာေလးကမ်ား...။
- ဆူးငွက္
Photo; Internet
No comments:
Post a Comment